Loe ja imesta – mobiilioperaator kostitas kliente pettuse ja jõuvõtetega
Mõned USAs elavad AT&T kliendid said operaatorilt kirja, kus soovitati telefoni vahetada, sest jäävad vastasel juhul teenusest ilma.
Kiri algab firma võrguarendusplaanide tutvustamisega, millele järgneb hoiatus, et kliendi telefon pole uue võrguga ühilduv ning tark oleks uus osta.
Väga vanade mudelite puhul võib selline hoiatus isegi mõistetav olla, aga mõne mainitud kirja saanud inimese telefon pole sugugi väga vana, näiteks 2018. aasta mais ilmunud Nokia 6.1 ja 2019. a märtsis ilmunud Samsung Galaxy S10e.
Kui asja uuriti, siis selgus, et operaatori kiri ei maini otse ja selgelt, et inimestel on tegelikult päris palju aega uut telefoni valida. Võrgutäiustamine leiab aset alles 2022. a veebruaris, mil operaator loobub 3G toest ning jätkab vaid 4G ja 5G mobiilside pakkujana.
Nagu hoiatuskirjas välja toodud, tähendab see üleminek levist ilma jäämist 3G ja 4G telefonidele, mis ei toeta HD Voice'i (AT&T variant VoLTE-st ehk 4G teel häälkõnede tegemise lahendusest).
Kiusata inimesi nii pikalt ette ja isegi mitte tegelikku muutushetke mainida on juba iseenesest veider, eriti USAd räsiva koroonapandeemia ja süveneva majandussurutise tingimustes.
Veel ebameeldivam, et hoiatuskirju uskudes jäävad uues võrgus hätta ka mõned täiesti 4G ja VoLTE kõlbulikud seadmed nagu Samsung Galaxy S10e. Miks? Sest tundub, et AT&T valib hoolega, milliseid seadmeid oma uue põlvkonna võrgus toetada ja milliseid siiski mitte.
Selline pettus- ja ähvarduspõhine "telefonimüügikampaania" võib olla inspireeritud osaliselt sellest, et koroonapandeemia AT&T tavapärast sissetulekut kõvasti rapib. Spordiülekannete jm puudumise tõttu jääb saamata miljardeid dollareid.
All järgneb ekraanitõmmisena katkend mõnele kliendile saabunud kirjast: