Jalgrattad ja ühistransport ühel rajal – kui ohutu see lahendus ikkagi on?
1. juunist on Tallinn lubanud mitmel pool kesklinnas ratturid bussiradadele. Kohati tehakse seda seniste ohutusribade arvelt bussiradu laiendades, kohati lihtsalt märke maha pannes ja ratturitele eelisõigust andes. Kui ohutu see lahendus on, küsis Accelerista nii Tallinna linnaisadelt kui ka liiklusekspert Juri Essilt.
Tallinna linna pressitalitus teatab optimistlikult, et loob kesklinnas täiendavaid võimalusi jalgrattaga liiklemiseks ja lubab jalgratturid bussiradadele.
Esimesena tehti seda Gonsiori tänaval ja Estonia puiesteel, kus anti ratturitele ka eelisõigus, ja nüüd on märgid maha joonistatud Kaarli puiesteel ning veel mitmel pool süda- ja kesklinnas. Eelisõiguse märgil seisab jalgratas enne bussi, koossõidu rajal on märk, millel kujutatud üksnes jalgratas.
Uudseid valge ratas sinisel taustal piktogramme leiab Kaubamajast Viru väljakuni, samuti Narva maanteelt TLÜ juurest, Pärnu maanteelt Viru ringi ja Jaani kiriku ümbruses, Toompuiesteelt, Balti jaamast ning Skoone bastioni kandis.
Muid lahendusi ei saaks teha
Talvo Rüütelmaa, Transpordiameti juhataja asetäitja liikluse alal kinnitab, et rattad ja bussid lastakse koos rajale neis kohtades, kuhu ei ole võimalik eraldi kergliiklusteed ehitada. Rattur võib liikuda lõigul, kuhu on joonistatud sinine märk valge jalgrattaga:
“Bussirajale kantakse täiendav stoppjoon ja kahe stoppjoone vahelisele alale markeeritakse jalgratast kujutav piktogramm. Sealt on (foori tagant) võimalik liikumist alustada bussi ees,” selgitab Rüütelmaa.