Uus turvapadi on mõeldud just eesmiste kaassõitjate turvalisuse tõstmiseks, sest diagonaalsetes kokkupõrgetes on nemad kõige ohtlikumas olukorras – teekond turvapadjani on pikk ning ruumi mõne muu auto osaga kokku põrkamiseks on palju rohkem kui juhil. Honda lahendus – uudne turvapadi, millel avanevad lisaks keskmisele padjale ka äärmised „seinad“.

Kolmekambriline disain on üpris lollikindel – kesksest padjast jõuab õhk läbi avauste ka äärmistesse „seintesse“, mis suunavad reisija pehmelt otse sihtmärgi ehk keskmise padjani. Õhuga täituvuse kiirus on täpselt välja arvutatud, et keha liikumist võimalikult ühtlaselt ja leebelt pidurdada, et vähendada tõsiste vigastuste ohtu.

See on oluline seetõttu, et isegi kui reisija pea ei taba midagi kõva, võivad erisuunalised jõud ja liialt kiire peatumine siiski vigastusi põhjustada, mõnikord ka surmavaid.

Kui katsetus on TLX-i peal edukas ja saavutab soovitud turvalisushinnangud, plaanib Honda ka teised oma mudelid selle turvapadjaga varustada. Lisaks sellele soovitakse disaini jagada ka teiste autotootjatega, et uuendust veelgi edasi arendada ja liiklusohutust tõsta.

Seda, kas Honda teeb seda altruistlikel eesmärkidel ja patendivabalt nagu kolmepunktivöö leiutanud Volvo insener Nils Bohlin, näitab vaid aeg.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena