Esiteks – kiire ajalootund. Donkervoort on autotootja, kes on alustanud üpris sarnase filosoofiaga nagu Lotus – unustame korraks jõu taga ajamise, keskendume hoopis kergusele ja veermikule. Sobilikult põhines ka nende esimene auto, 1978. aastal debüteerinud S7, legendaarsel Lotus Sevenil.

Muu filosoofia on samuti sarnane olnud – pakume juhile maksimaalset sõidurõõmu, ärme topi autosse mingeid segavaid lapsehoidjaid nagu veojõu- ja stabiilsuskontroll, isegi roolivõim ja ABS pole vajalikud.

Algselt kasutati Fordi jõuallikaid, kuid aastal 1996 koliti üle Audi ajamitele. Lisaks hakkas toimuma kerge paradigma muutus – kergete rajaautode filosoofiale lisandus ka mugavus ning Donkervoort D8-t peetakse maailma kergeimaks GT-ks.

Läbi aastate on muutunud ka kujustus – kuigi Lotus Seveni jooned on jätkuvalt ära tuntavad, meenutab D8 nüüdseks pigem kunagist Plymouth Prowlerit. Tõsi, veidi (loe: palju) ilusamat.

Nüüd on firma asutaja Joop Donkervoorti 70nda sünnipäeva puhul välja tuldud täiesti hullumeelse edasiarendusega sellest masinast – D8 GTO-JD70.

Olulised numbrid

Kõigepealt, see nimi. JD70 tähistab loomulikult Joop Donkervoorti ja tema vanust. Erimudelit toodetakse vaid 70 tükki (kas keegi üllatus selle peale?) ning see hakkab maksma umbes 170 000€. Oleks muidugi tore, kui ka siin oleks 70 temaatika jätkunud, kuid selle raha eest saab haruldase erimudeli, mille näitajad on üpris ulmelised.

Esiteks, massi ja võimsuse suhe – auto kaalub vaid 680 kg ning Audi legendaarsest 2,5-liitrisest ridaviiest on turbo abiga välja võetud 415 hobust. See tähendab, et iga hobuse vedada jääb umbes 1,6 kg. Sellest tulenevalt kestab sprint sajani 2,7 sekundit ning kahesajani 7,7 sekundit, surudes juhi istmesse rohkem kui 1G suuruse jõuga. Tippkiirus jääb veidi alla 300 km/h.

Veelgi hämmastavam on aga pidamine kurvides – Donkervoort väidab, et D8 GTO-JD70 on esimene tänavalegaalne sõiduauto, mis suudab tänavarehvidel kannatada kurvides 2G suurust jõudu ilma pidamist kaotamata. Tõsi, kõigil piltidel on auto all näha semislikid, mis märjal pinnasel tihtipeale täiesti sõidetamatuks muutuvad. Kas „tänavalegaalne semislikk“ on sama mis igasugustes tingimustes sõitmiseks mõeldud sportrehv, jääb igaühe enda otsustada.

Käsikast, kuid seekord ka mõned juhiabid

Auto kergus on saavutatud massilise süsinikkiu kasutamisega. Sellest on tehtud näiteks 95% kerepaneelidest, lisaks on seda kasutatud ka auto terastorudest redelraami tugevdamiseks.

Mõned uued lahendused, näiteks uue disainiga nina ja suur tagumine difuusor, aitavad ka aerodünaamilist surujõudu kasvatada. Ees peaks seda jaguma 50 ning taga 80 kg jagu. Kiirust, mille juures need arvud saavutatakse, pole küll täpsustatud.

„Sõidupuhtuse“ eest hoolitseb muuhulgas ka 5-käiguline käsikast, kuid esmakordselt Donkervoorti ajaloos on nende autol nüüd roolivõimendi. Lisaks on autol ka mitmeastmeline veojõukontroll ning põhjus on lihtne – firma sõnul on JD70 esmapilgul hullumeelsete andmete taga siiski peidus auto, millega sobib mugavalt sõita ka tänaval.

Nagu eksklusiivsete masinate puhul ikka, on suur osa autodest (üle poole) juba ette ära tellitud. Mina isiklikult loodaks mõnda Donkervoorti ka Maarjamaal näha – haruldasi autosid on siia ennegi „ära eksinud“.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena