Põnev autoajalugu: 7 autotööstuse akronüümi, mille tähendust sa ilmselt ei teadnud
Kõik me teame, et BMW on Baieri autotehas ja SW tähistab universaalkerega mudelit. Mida naljakam nimi, seda väiksem auto; mida rohkem kaashäälikuid ja numbreid, seda võimsam mootor. Aga edasi!? Automaailm meie ümber on täis tuttavaid nimesid, mille taustast ei ole halli aimugi. Accelerista.com tutvustab lähemalt 7 autotööstuse akronüümi, mille tähendust enamus ei teagi.
Automaailm me ümber on täis lugusid, mille algupära oleks tore teada. On selge, et enamus autotootjaid ei ole oma nime laest võtnud ning ka mudelinimede taga peidab end põnev idee.
Autobrändi nimi pole sugugi vähem tähtis kui inimese oma. Sellest sõltub kõik – edukus, tuntus… kasum. Alati ei peagi olema eriline, võib olla ka lihtsalt väga hea. Või tabada naelapead, ehitades sõidukeid, mis on paljudele taskukohased.
Seda, et BMW on lühend sõnadest Bayerische Motoren Werke, SEAT aga Sociedad Espanola De Automoviles De Turismo, teab enamik autohuvilisi.
Subaru seitsme tähe tähenduse üle juurdleb ilmselt vähem inimesi, ja Toyota Supra nimeleidmise lugu otsivad need, kes sportautodest lugu peavad. Tesla nime loo hammustab lahti aga igaüks, kes koolis füüsikat õppinud.
See, et FIATi nimi ei olegi lihtsalt “fiat” ning “Leaf” pole õrn roheline leheke, mis sisepõlemismootorite ajastule kadu kuulutab, tuleb üllatusena. Valisime seitse autotööstuse akronüümi, mille algupära võib teid üllatada.
Fiat
Üsna autotööstuse koidikul, 1899. aastal loodud Itaalia autotööstuse F.I.A.T. nimi on lühend sõnadest Fabbrica Italiana Automobili Torino, ehk Itaalia autotehas Torinos. Esimene mudel Fiat 4 HP nägi ilmavalgust aastal 1900.
Alfa Romeo
Möödunud sajandi algul loodud ettevõte A.L.F.A., mis on (punkte vahelt võttes) kreeka tähestikus esimene täht, tulenes aga sõnadest [Società] Anonima Lombarda Fabbrica Automobili – Lombardia autotehas. 1915. aastal ostis firma ära tööstur nimega Nicola Romeo.
Esimese maailmasõja aastail tuli tootmisliinidelt peamiselt laskemoona, lennukimootoreid ja muud sõjakraami. Sõja lõppedes pöörduti tagasi juurte juurde ja esimese Alfa Romeo märki kandva auto mudelinimeks sai 1920 Torpedo 20–30 HP.