Jaapani autotootja Toyota esmaklassibränd Lexus on alates 2005. aastast tootnud rohkem kui 1,7 miljonit HEV ehk hübriidajamiga noobelautot. Kaksikajam on ka brändi lipulaeval, LC 500h-l.

2020. aastal jõuab müügile Lexuse esimene täiselektriline noobelsõiduk. Valik langes uuele kompaktmaasturile UX. UX 300e puhul on tootjal võtta suur kogemustepagas elektriajamite tõhususe osas, ilmselt see on põhjus, miks nii julgelt antakse ülipikk, 10-aastane garantii akudele.

54,3 kWh akupakk tagab 300+km sõiduulatuse

Tehnilistesse üksikasjadesse süvenemata ei saa hinnata, kui hästi on tootjal õnnestunud aku “pakkimine”, 54,3 kWh akuplokk, mis tagab veidi üle 300-kilomeetrise sõiduulatuse, kõlab kindlasti lootusrikkamalt kui Jaguar I-Pace 90 kWh ja ligi 400 km sõiduraadiust. I-Pace on raskem ja suurem kui Lexus UX 300e.

Arvestades, et keskmine eurooplane sõidab tööpäeval linnas alla 50 km, peaks 300 km sõiduraadiusest linnas olema küll ja veel, et akut töönädala sees võibolla korra kodusest seinalaadijast täis laadida. UX on linnadžiip ja enamus sõitudest tehaksegi sellega linnas ja suburbias, seega igati mõistlik tundub see sõiduraadiuse suhe.

UX 300e akuplokk on paigutatud tagaistme alla. Akuelementide seisundit jälgivad andurid ja need koos eraldi akuhaldussüsteemiga hoolitsevad akuploki maksimaalse kasutuse ja võimalikult pika sõiduulatuse ees.

Spetsiaalselt UX 300e jaoks loodud akuelementide õhkjahutussüsteem on tootja kinnitusel ohutum ja kergem kui vesijahutuslahendused.

Toyota julgeb oma elektriauto puhul lubada ka korduvaid kiirlaadimisi: akupaki sisemuses ringlev jahutatud õhk võimaldab hoida aku võimsuse stabiilsel tasemel ka suurel sõidukiirusel ja korduval kiirlaadimisel.

Külmal ajal hoolitseb akuploki töövõime eest soojendussüsteem. Pika ja muretu tööea tagavad ka vee ja tolmu eest kaitsvad akuploki kummitihendid.

Kui üks akuelement peaks näiteks lühisesse minema, ei tähenda see automaatselt kogu ploki väljalülimist, vaid juhtaju registreerib puudujäägi ning järgmises hoolduses asendatakse töölepingu lõpetanud element uuega.

Lexus on seni pakkunud kõikidele hübriidiakudele 10-aastast garantiid. UX 300e akule kehtib aga 10 aastat või 1 miljon kilomeetrit kattev pikendatud garantii, mis hõlmab funktsionaalseid defekte ja mahutavuse langust alla 70%. Tootja usub, et see annab e-auto ostmiseks täiendavat julgustust.

UX 300e on erksam “astuja”: Esimesi rattaid vedav 150 kW elektrimootor-generaator võimaldab tippkiirust 160 km/h ja kiirendab nullist sajani 7,5 sekundiga.

Täiselektriline Lexus UX 300e peab vastama margi kvaliteedistandarditele ja mõnes osas olema edumeelsemgi kui n-ö tavalised autod.

Täiselektrilist Lexus UX 300e hakatakse tootma Kyushu tehases Jaapanis, kus valmivad kõik Lexuse hübriidid. Protsesside detailitäpsust ning kvaliteeti valvavad kuulsad Takumi meistritasemega töötajad.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena