Mullustele maikuu müüginumbritele jäävad tänavused 62,2% muidugi alla, aga kroonviiruse pandeemia vastu ei saa ka kõige ägedama autoga.

Jaanuarist maini on Eestis müüdud 7531 uut sõiduautot, 34,6% vähem kui 2019. aastal samal ajal. Kui võrrelda meie turu kukkumist teiste riikidega, siis jätkuvalt tuleb öelda, et meil ei ole kõige halvemini läinud.

Maikuus osteti kõige rohkem keskklassi maastureid ja väike-keskklassi sõiduautosid. Maasturite liidrirolli hoidis jätkuvalt Toyota RAV4.

Protsentuaalselt osteti maasturilaadseid 25,3% kõigist uutest autodest ja keskklassi autosid 23,1%. Hübriidide tahtjaid leidus 139 korral, CNG autosid anti klientidele üle 54 ning elektriautosid koguni 25.

Škoda tõusis mais esimeseks

Lehekuul tõusis popimaks margiks Škoda, millel jõudis mudelitabeli esikümnesse kolm mudelit. Kokku 204 uut müüdud autot.

Järgnesid Toyota 174 ja Renault 101 müüdud sõiduautoga. Kia edestas taas kord Volkswagenit. Mais jõudis 10 müüduma margi hulka ka noobelsegmenti kuuluv BMW. Kümnenda koha üllataja on Mazda. Kuna kaks viimati nimetatud müüjat tegid arvestatavaid allahindlusi, on nende edu mõistetav.

Viie kuu kokkuvõttes jätkab sõltumatu müügiliidrina Toyota, sellele järgneb ligi poole tuhandese vahega Škoda ja siis juba "allatuhande klubilised", kellest Renault jõuab müügiedu jätkudes ilmselt kõige kiiremini üle 1000.