Kuigi algselt pidi T.50 esitlus toimuma maikuu alguses, lükkus see paraku augustisse. Et pingeid üleval hoida, on nüüd avalikustatud veelgi rohkem detaile.

Sarnaselt McLaren F1-le saab ka T.50 olema kolmekohaline kupee, kus juht istub keskel. Sõitjate taga hakkab möirgama vabalthingav V12, mille jõud jõuab tagaratastesse vaid käsikasti vahendusel. Pidamise eest hoolitseb muuhulgas aktiivaerodünaamika, kuid suurimaks saavutuseks peab Murray masina väikest massi.

Kui McLaren F1 omal ajal veel „joonestuslaual“ oli, seati eesmärgiks jääda 1000 kg piiresse. Paraku polnud see raske BMW V12 ning terasest piduriketaste tõttu võimalik ning lõplikuks tulemuseks saavutati 1138 kg. T.50 saab aga kaaluma 980 kg – vähem kui Mazda MX-5!

Murray sõnul on kaalulangetuskuur jõudnud iga viimase kui detaili juurde – isegi kõikvõimalike mutrite ja poltide suurus on täpselt optimeeritud. Juhiiste kaalub vaid 7 kg, kaassõitjate omad alla 3,5 kg. Tuuleklaas on 28% õhem kui McLaren F1 oma, Cosworthi poolt ehitatud mootor kaalub 60 kg vähem kui F1 V12, käigukast on 10 kg kergem. Isegi pedaalid kaaluvad kokku 300 g vähem – suured asjad koosnevad väikestest ja täpselt nii saadaksegi tulemuseks maailma kõige kergem superauto.

12 100 pööret minutis

Cosworthi poolt ehitatud 4-liitrine V12 pole väga palju võimsam kui McLaren F1 BMW päritolu jõuallikas – 650 Briti hobust sakslaste 618 vastu. Kardinaalselt erinev saab aga olema mootorite iseloom – kui BMW mootoril sekkus piiraja juba 7500 pöörde peal, hakkab T.50 jõuallikas käima kuni hullumeelse 12 100 pöördeni. Lisaks kaalub see mootor vaid 180 kg!

See võtab täielikult kokku Murray lähenemise sportautole – võimsuse kasvatamise asemel tuleb keskenduda massi vähendamisele ja muudele tarkadele lahendustele. T.50 kasutab lisaks ka suhteliselt kerget aktiivaerodünaamikasüsteemi, mis kaalub vaid 12 kg ning millest saadav kasu kaalub selle mitmekordselt üles.

48-voldine elektriajam koos tiivikuga asub T.50 sabas ning aitab auto ümber liikuvat õhuvoolu suunata ja eraldada, kasvatades niiviisi muude aerodünaamiliste elementide efektiivsust mitmekordselt, pakkudes samal ajal ka võimalust surujõu suurust „jooksu pealt“ muuta.

Toodetakse vaid 100 tükki

Praeguse plaani järgi toodetakse T.50 superautot vaid 100 eksemplari. Kui rahakotirauad ei taha enam koos püsida, siis tuleb kiirustada – kolmveerand neist on juba ette ära müüdud ning sissemaks on ca 700 000€. Jah, sissemaks – täishind on ca 2 250 000€.

Gordon Murray sõnul on paljud ostjatest alla 45-aastased, kelle magamistoa seina ehtis üles kasvades McLaren F1 poster. Praeguseks on selle legendaarse masina hind tõusnud 10-15 miljoni dollari kanti, seega T.50 saabki olema nende inimeste F1 – seejuures igakülgselt parem ja 7 korda odavam.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena