Eksperiment: kuidas sobivad omavahel kokku hobiauto põhi ja kivikaitse
Nüüdseks on möödas pool aastat sellest, kui Šotimaalt treileril Toyota MR2 Spyderi tõime. Pärast pikka karantiinist tulenevat paigalseisu sai lõpuks edasi liikuda töö järgmise faasiga, kirjutab Accelerista.com.
Kuna sellest MR2-st saab rajaauto, ei ole plaanis masina täielik restaureerimine – kuigi see oleks tore, ei julgeks ma sellisel juhul temaga tõenäoliselt enam üldse sõita, kartes parklates uksega löödud mõlke, rääkimata rajasõidust.
Seega sai tehtud üks määrav otsus – masina vastupidavus on esmajärguline, esteetika jääb tahaplaanile. Üks suur osa vastupidavusest on roostetõrje ja uue rooste tekkimise võimalikult kaugesse tulevikku edasi lükkamine. Kuidas seda teha?
Lähenemine paigas
Otsustasin esimese hooaja tööks ette võtta põhja kaitsmise. Viise on mitmeid, kuid sellise suunitlusega auto puhul tekkis mõte katsetada midagi endale uut, mis kõlab teoorias täitsa hästi ja mille paikapidavust eksperimendi korras ka pikema aja jooksul jälgida kavatsen.
Seega töö algus on tavapärane – põhi haljaks, roostemuundur, silikoonipesu ja krunt. Aga kõige peale otsustasin sel korral kanda hoopis kivikaitse nimega Raptor.
Kivikaitse… mis see on?
Kivikaitse on väga tugev löögi- ja kriimukindel „koorik“, mis kantakse peale samamoodi nagu värv. Meie turul on kaks enimtuntud tootjat Line-X ja Raptor.
Neil on aga üks peamine erinevus – Line-X on frantsiisiettevõte, kus tööd teostatakse kohapeal ja ise midagi teha ei saa. Raptor seevastu on letikaup.
Kuna MR2 sai soetatud selle mõttega, et võimalikult palju ise teha, põhja töötlemine sealhulgas, siis oli valik ilmselge.