Esimeses loos jõudsime Peugeot’ ägedamaid ideeautosid tutvustades otsaga nullindatesse. Aastatuhande- ja sajandivahetus ei võtnud prantsuse autotootja ideedegeneraatoritel hoogu maha, otse vastupidi: kontseptide nimed läksid võibolla lühemaks, aga nende olemus järjest ulmelisemaks. Hoogu said kaksikajamid ja loodusest hooliv mõtteviis.

Peugeot 907


6,0 l 500 hj V12 mootoriga Peugeot 907 GT tutvustuses kirjeldati ideeautot kui suure mootori ning klassikalise disaini kombinatsiooni.

2004. aasta Pariisi autonäituse staar pidi Peugeot mainekuvandit kõrgustesse kergitama. Süsinikkiust kerega kerge ja aerodünaamilise kahekohalise kupee katus, esi- ja tagaklaas moodustasid ühtse klaaskupli.

Interjööris valitsesid pruun nahk, helehall Alcantara, puitdetailid. Analoogdisainiga digitaalne näidikupaneel ja puuteekraan väljendasid traditsioonide põimumist modernse tehnoloogiaga.

Madala joonega sportlik ja ülimalt noobel auto mõjuks erakordsena ka pea 20 aastat hiljem ja pakuks väärikat seltskonda sportautode klassikule Porschele. Kahju, et 907 sellisel kujul vaid ideeks jäigi.

Peugeot Moovie


Liikur nimega Moovie nägi ilmavalgust 2005. aasta Frankfurti autonäitusel ja selle eesmärgiks oli uurida linlikku tulevikumobiilsust.

Loodetavasti sellest katsetusest piisas ja tuleviku linnaautod sellised kunagi olema ei hakka – või siiski võiksid? Tänasel päeval tundub mõte ümarast individuaalsõidukist toredana, eriti kui nad sellele tiivad ka külge panevad ja lennuloa annavad…

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena