Touareg, Onyx, RC… – Peugeot’ ägedad ideeautod läbi aegade, I osa
Peugeot’ ideeauto e-Legend ei vaja ilmselt eraldi tutvustamist, seda enam, et hiljaaegu said hoogu kuulujutud, et selle põhjal luuakse peagi seeriasõiduk. Kas mäletate aga 1996. aasta ideeautot Touareg või 2002. aasta RC-sid? Peugeot’ ägedad ideeautod väärivad järjelugu – teeme alustuseks tutvust 9 haruldusega.
Peugeot värskeim ideeauto e-Legend on oma muskelautoliku välimuse ja e-tehnoloogia sümbioosiga muutnud nii mõnegi autohuvilise suhtumist Prantsuse lõvisse. Võimalik, et e-Legend on isegi muutnud paljude arvamust e-autodest, isejuhtivatest sõidukitest rääkimata.
Ent e-Legend on vaid üks, tõsi, väga edev näide sõidukist, mille puhul prantsuse autotootja on lasknud lennata fantaasial ning pannud kõik oma uued teadmised ja oskused mängu. Peugeot’ on tõenäoliselt üks põnevamaid, et mitte öelda pöörasemaid ideeautode loojaid läbi aegade.
Peugeot kontseptautode seast leiab nii asjade internetiga ühendatud 300-hobujõulise hübriidi, legendaarse B-grupi ralliauto südame, V12-mootoriga kupee, mitmeid superautosid, ülivõimsa nelikveolise hübriidkrossoveri, aga ka mudelid nimega Touareg, Moovie, Vroomster, Oxia…
Ideeautosid iseloomustab üldjuhul tavapärasest kõvasti julgem disain, tulevikutehnoloogiad ja -materjalid. Kui palju sellest hiljem tootmisse jõuab, saame teada tagantjärele. Aga huvitav on võrrelda, mis on olnud inseneri või disaineri töölaual ning kuidas see n-ö päriselus realiseerub.
Peugeot Quasar
1984. aasta Pariisi autonäitusel esitletud ülespoole avanevate scissor-tüüpi ustega ideeauto Quasar oli 600 hj turbomootoriga nelikveoline väike põrguline.
Superautoliku välimuse ja punase nahaga kaetud interjööriga kontseptautos leidus üllatavalt palju tänapäevast – diginäidikud, ekraanid ja ühilduvuslahendused – viimased pakkusid võimaluse saata teleksisõnumeid ja neid ka vastu võtta.
Igapäevaautoks täiesti ebapraktiline disainilahendus kontseptsiooniks jäigi. Kontseptauto ajam leidis aga oma koha legendaarsete Peugeot 205 T16 WRC B-rühma ralliautode kapoti all.
Nii suutis tuldpurskav ja häälekas Peugeot 205 WRC-auto pakkuda tõsiseltvõetava konkurentsi Audi Quattrole, tuues Peugeot’le ja Timo Salonenile 1985. aastal MM-tiitli.
B-grupi ralliautod osutusid teadupärast ülearu võimsateks ja seeläbi ohtlikeks ja aastal 1986 keelustati nende kasutamine. Peugeot 205 T16 tõi aga veel sama hooaja lõpetuseks esimese maailmameistritiitli legendaarsele Juha Kankkunenile.