Linnas ja külas on hübriidajamiga XV enam omas elemendis kui maanteel, aga möödasõidud on tehtavad ka jääkaru poegi päästa ihkava ajamiga, kirjutab WhatCar?

Mudeli baashind on Eestis 26 890 eurot (XV 1,6, Ridge), hübriidajamiga versioonil 29 900 € (XV 2,0 e-Boxer, Active, mais 2020).

Ma mäletan, kuidas läksime 2001. aastal esmakordselt Soome autoralli MM-etapile, et kaasa elada Markko Märtinile, kes sõitis tookord esimest aastat Subaru tehasemeeskonnas.

Märtin / Park edenesid algusest peale hästi ja lõpetasid ralli viiendal kohal, aga tulemus võinuks olla paremgi, sest ühe päeva keskpaigas maandus nende Subaru Impreza WRC mitte just plaanipärasel moel, mille tulemusena pressiti väljalasketoru lapikuks.

Seetõttu kaotasid mehed katsel arvestatavalt aega, sest turbomootoriga võistlusautod pole mõeldud läbi kokteilikõrre välja hingama.

Mis juhatab meid loo peategelase manu, sest kui varem tunti Subarut Märtini tookordse töövahendi ja nende tänavaversioonide järgi, siis täna on mudelivalikus alles versioonid, mille korral on märksõnadeks turvalisus, maastikusuutlikkus, mugavus ja alalhoidlikud maneerid.

Subaru on justkui jalga joonistatud nahkpükstega rokibeib, kelle figuur ja rohelised silmad paarikümne aasta eest kõik mehed hulluks ajas, ent kelle jaoks on täna ringi marutamise asemel fookuses pere ja kohustused. Ontlik, viks ja ettearvatav, justnagu Subaru XV 2,0 e-Boxergi.

Mida see endast kujutab?

See on juba teine hübriidajamiga Subaru, mis sai endale hiljuti Forester 2,0 e-Boxeri ajami ja millele järgneb hiljem veel sarnase jõuallikaga Impreza.

Subaru korral tähendab hübriidajam, et kaheliitrist boksermootorit toetab madalatel pööretel käigukasti otsa istutatud elektrimootor, mida „toidetakse“ liitiumioonakust.

Ajami liitvõimsus on 166 hj - ottomootoril üksinda 110 kW / 150 hj - ja ehkki e-Boxer lisab masina kaalule 110 kg, olevat selline XV kaheliitrise ottomootoriga tavaversioonist 11% väiksema kütusekuluga.

Akuplokki laadida ei saa, sest see varustab end aeglustamistel tekkivat kineetilist energiat ümber muundades ise.

Kõik sellise ajamiga autod on varustatud variaator-tüüpi „automaadi“ ja püsiva nelikveoga, milles jaguneb moment esi- ja tagatelje vahel enamasti suhtes 60/40.

Elektrimootoriga paaritatud XV saavutab 100 km/h 10,7 sekundiga ja WLTP-tsükli kohaselt on nende keskmiseks kütusekuluks 7,5 l / 100 km.

Mina sain proovisõidul asulas keskmiseks joomakommete näiduks 6,4-7,3 ja maanteel 5,6-5,9 l/100 km/h (kiirusel 95 km/h).

Aga kuidas see sõidab?

XV sobib linnaautoks või maale, selle kabiin on avar ja valgusküllane ning pehme vedrustus võimaldab head sõidumugavust, töötades vaikselt isegi auklikel teedel.

Hübriidajamiga auto passib hästi lumes või poris pidamise piiril edenemiseks, sest elektrimootori toetus annab juhi käsutusse toeka pöördemomendi (259 Nm), mis on madalamatel pööretel tegusam kui üle laetud ottomootoritega rivaalidel.

Viimaste korral tuleb pöördeid tõsta ja järsemalt vallanduv võimsusvoog lõpeb enamasti kinni jäämisega. Kõnnumaal müttamist hõlbustab ka XV korralik kliirens (220 mm).