Iga suur kriis muudab midagi nii ühiskonna alustalade osas kui ka isiklikes käitumismudelites. Pärgviirius õpetab tõrksagi veebipoodi kasutama.

Muuhulgas soovitatakse autoostu mitte teadmatusse edasi lükata – praegusel ajal on isiklik auto üks mugavamaid ja turvalisemaid liikumisvahendeid –, vaid osta see kontaktivabalt veebis.

Boonuseid lisaks viiruseohu vältimisele on muidki: paberid saab otsejoones korda ajada, laoauto kiiresti kätte ja müük käib suurema sõnamulinata, sest spetsialistil on aega pühenduda sisulistele küsimustele.

Faktipõhiselt asjale vaadates, on eestlastel olnud võimalus osta soovi korral auto veebi teel ajast, kui kasutusele tuli digitaalne allkiri, lihtsalt veebipoes asendub tavapärane e-kirja vahetus ostukeskkonna rohelise nupuga.

Tagumikutunnet veebist ei saa

Olgu igasugused loodud keskkonnad nii head kui tahes, ei suuda need kunagi pakkuda käe või mõne muu kehaosaga tunnetust ning emotsiooni, mis lõpliku valiku tegemisel otsustavaks saab.

Näiteks peab autojuht tundma ennast rooli taga mugavalt ja arvestades meie vananevat ühiskonda, siis võivadki just ealised iseärasused mõne mudeli välistada: kui puus on kange, ei pruugi sa sportautosse sissegi saada.

Räägin omast kogemusest: nii mõnigi müük on jäänud tegemata seetõttu, et istmeäär liiga kõrge, rooli ei saa piisavalt reguleerida, vasaku käe tugi liiga madalal, vaateväli piiratud jne.

Ka pole võimalik sõiduki ruumikust hinnata automüüja poolt esitatud andmete või piltidega, mida tihtipeale on natuke võimendatud.

Näiteks Opel Astra pakiruum pakub oluliselt rohkem kasutatavat pinda kui Grandland X-i oma, olgugi et „liitreid“ pea sama palju (540 vs. 514).

Kuigi olen oma ameti tõttu “rikutud”, jälgin ma uut autot proovides alati sõitjateruumi üleüldist kvaliteeti. Alates teatud hinnaklassist ei tohiks näiteks käetugi mingites olukordades nagiseda või häälitseda – kui nii, siis võib kahtlustada, et poroloon on liimist lahti tulnud.

Kõik ei ole autotargad

Kõik meist pole nii targad, et paugupealt olla viimase tehnoloogia sõnaga kursis, seepärast ongi väga oluline autot üle andes kliendile selgitada, kuidas üks või teine asi töötab.

See kerkib päevakorda eriti neil puhkudel, kui tullakse mõne teise margi pealt ja tulede automaatika, püsikiirusehoidja, tööriistakomplekti, telefoni ühildamise ja paljude muude pisiasjadega peab ümber harjuma.

Või selline pisiasi nagu Android Auto, mille paaritamisega võb alguses pead murda, sest teenus ei ole Eestis Google’i poest ameltikult saadaval.

Autodega on küll kaasas kasutusjuhend, aga selle asukoht võib olla seal, kust sa otsida ei oskakski, näiteks kaassõitja istme all olevas sahtlis.

Aga mida naine ütleb?

USA statistika põhjal selgub, et 80%-l juhtudest mõjutavad ning koguni 50% ostudest ütlevad viimase sõna naised, ja usute või mitte, aga “jah”-sõna tehakse selle põhjal, kas auto meeldib või mitte.

Olgu siinkohal mu oma kogemustepagasist üks ilmekas näide: kaunis daam otsustas pruuni karva kampaaniahinnaga auto asemel tellida siiski nelja kuu pikkuse tarneajaga samas varustuses täpselt samasuguse auto. Ühe erinevusega: see oli tema jaoks õiget karva. Kampaaniapruuni tema garderoobis lihtsalt ei leidunud!

Parameetrite poolestr identsed autod võivad erineva liistu, velje- ja värvikombinatsioonis mõjuda täiesti erinevalt. Jah, konfiguraator võimaldab endale meelepärase auto veebis valmis “ehitada”, aga sama värvikoodiga auto näeb õues päikese käes ja müügisaalis ikkagi välja erinev kui ekraanilt paistis.

Ja on üks asi, mida internet ei tee

Kindlasti on inimesi, kelle jaoks veebist autoostlemine on sama loomulik kui toidu või jalatsite tellimine online-poest, ent ühes tuleb neilgi minuga nõustuda: on vähemalt üks asi, mida internet ei tee ja mida 99% klientidest salongis teevad.

Nad kauplevad! Mis on viimane hind? Kas sellest saab veel natuke alla? Kas talverehvid oleks võimalik ka sama hinna sisse saada?

Veebis võid sa tulevikus kaubelda võibolla robotiga. Tänasel päeval ostad sa seda, mida sulle pakutakse.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena