Eesti- ja ingliskeelsetele küsimustele vastates kasutab vestlusrobot valitsusasutuste ametlikest allikatest pärinevat informatsiooni.

Forte lihtne test näitas, et robot sai näiteks aru ja andis täiesti adekvaatset infot vastuseks küsimustele, kes on valitsuse kriisikomisjoni juht, mis on koroonaviirus ja millised on koroonaviiruse sümptomid:

Riigikantselei strateegiabüroo nõuniku Marten Kaevatsi sõnul pakub vestlusrobot uudset lisavõimalust saada infot meid kõiki puudutavatest elukorralduslikest muudatustest ning samal ajal leevendada koormust erinevatele infoliinidele.

„Täna võib Suve vestlusrobotit veel võrrelda kutsikaga, kes kõiki trikke ei oska ja vastuseid ei tea, kuid kümned vabatahtlikud töötavad selle nimel, et teda targemaks ja osavamaks õpetada,“ sõnas Kaevats.

Suve üks loojatest Michaela Snopková ütles, et näeb välisspetsialistide nõustajana igapäevaselt, et paljud inimeste küsimused ei vaja personaalset konsultatsiooni, vaid õige infoni suunamist.

„Ei ole tarvis helistada perearsti infoliinile küsimaks, kas praegu saab Soome sõita või uurida töövõimetuslehe kohta. Neile küsimustele leiab ka Suve vastuse. Nii saavad arsti kätte need, kellel on koroonaviiruse või mõne muu haiguse sümptomite ilmnemisel vaja kiiret ja personaalset nõustamist,” tõi Snopková näite.

Läbi aktiivse kasutamise suudab vestlusrobot õppida ja küsimustele vastata järjest täpsemalt. Tänu vabatahtlike tööle oskab vestlusrobot peagi suhelda ka vene keeles. Lisaks kogub ja edastab Suve toimetajatele kasutajate küsimusi, millele vastust ei leita, aidates sel moel kaasa vestlusroboti arendamisele.

Vestlusroboti arendamisse saavad panustada ka vabatahtlikud. Kui oled andmesisestaja, tõlk või keeletoimetaja, siis anna endast märku veebilehel https://eebot.ee/ . Sealt leiavad lisainfot ka asutused ja ettevõtted, kes soovivad enda veebilehele Suve lisada.