Elektriautode maastik on muutumas üha värvirikkamaks, e-autosid tehakse erinevates mõõtudes ja suurustes, valikut peaks jaguma igale maitsele. Just nimelt “peaks”, sest kaugeltki kõigile ei jagu ja paljud pildi pealt või esitluselt nähtud Euroopa autotootjate e-autod pole veel masstootmisse jõudnud.

Linnadžiibid on nõutud kaup kuid elektriautode seas on neid napilt. Hyundai Kona Elecric on üks väheseid lohutajaid omas segmendis, mistõttu Korea autotootjal tuleb tootmisliine pea ööpäevaringselt topeltiirelt käimas hoida, et kõigi soovijate isu rahuldada.

Meie panime seekord silma peale kirevale Hyundai Kona Electricule, millel on 64 kWh akupakett ja mis ühekorraga on võimeline maha sõitma (sõltuvalt oludest) 400-600 km. Auto tehnilisi andmeid saab vaadata siit.

Otto ja Kona

Keskmiselt nõudlikumale autokasutajale

Lõuna-Korea autotootija ülemaailmne hitt sobib ka keskmisest nõudlikumale autohuvilisele. 64 kWh akupakiga Kona on olnud seni kõige pikema distantsiga elektriauto, millega oleme sõitnud. Meie varasemaid proovisõite saab vaadata Youtube’ist.

Ühtlasi kuulub Hyundai Kona EV elektriautode ostutoetuse meetmega soetatud e-autode TOP 10sse: ostutoetuse I taotlusvoorus rahastati 33 Hyundai Kona Electricu ostmist. Nissan Leafi järel populaarsuselt teine e-auto!

Kona EV paistab silma suurepärase koostekvaliteedi ja läbimõeldusega: kui Tesla saanuks varem valmis oma “Y”, siis võiks Kona Electricut pidada Tesla Y lähemaks konkurendiks. Ka hinnaklass on sarnane: kõikide “kellade ja viledega” Kona maksab 46 990 eurot. Odavama, 39 kW akupakiga linnadžiibi hind algab 35 990 eurost.

Tesla on teadagi Tesla, nii on Hyundai Konal raske roll täita ent küllap see hakkama saab, julge hundi rind on rasvane: kes mäletavad, siis 2018. aasta Genfi autonäituse messihalli ehtis suur Kona EV reklaam küsimusega: “Elon, millega vastad?”

Seni testitutest ärksaim e-auto

Kuidas hinnata, kas auto on lõbus või mitte? Loomulikult täiesti mõttetult “nullist sajani” kiirendades. Linnatänavail ei tohi seda teha, ning palju pole ka neid kohti, kus ametlikult sajaga sõita võiks – seepärast ongi “nullist sajani” täiesti mõttetu.

Igatahes proovisime Kona EV-ga kiirendada: üks vajutas, teine lõi kella kinni. Tulemuseks 0-100 km/h 7:41 s, mis viib Kona meie testitud autode edetabelis esikohale.

Kõigile neile, kellele subjektiivsed edetabelid meeldivad, siin ja edaspidi meie testisõitude vallutuste näide saja punkti skaalal. Kuidas neid punkte arvutasime, saate teada videost.

Kõik ettepanekud veelgi isiklikumaks muutumisel pange kirja kommentaariumisse – loeme läbi ja võtame arvesse, kui mõte lahe tundub.

Mõistlik kütusekulu, aga naisega tülli minna ei tohi

Hyundai Kona Electricuga sõitsime küllalt kehvades ilmaoludes: sadas vihma, temperatuur kõikus “pluss nulli” kandis ning tuul puseles nõudlikult. Kogu testisõidu keskmiseks kuluks jäi 20 kWh/100km: üsna mõistlik, kõike arvestades.

Algne plaan, sõita Tallinnast Tartusse ja tagasi ning proovida ära ka Paia tankla ultrakiirlaadija jäi plaaniks teadagi miks – kui öeldakse, et püsige kodus ja ei mingeid teatrietendusi, siis püsige kodus ja ei mingeid etendusi. Ühe väikese me siiski tegime, praeguste aegade tähistamiseks:

Hyundai Kona EV omanikul kaasaga tülli siiski minna ei tasuks: magama autosse ei mahu, tagaistmele ei paneks isegi korvpallimängijat istuma. Kaks keskmist kasvu eesti meest saavad istutud enam-vähem, aga vähegi pikemal on ees parem olla.

Otto ja Kona

Igapidi tubli keskmik

Hyundai Kona EV on igati tubli keskmik, millega teeb ära kõik igapäevasõidud ning vajadusel ka pikemad reisid. Selle tippmudeli hind tundub üsna mõistlik juhul kui kasutus on intensiivsem ja sisaldab pikemate vahemaade läbimist.

Neil, kelle sõitudest lõviosa moodustavad linnasõidud, tasub Kona Electricu variantide vahel valides kaaluda 39 kWh akupakiga versiooni, mille hind jääb alla 40 000 euro.