SsangYong Motor Company on Lõuna-Korea vanim autotootja ning on koguni 65 aastat spetsialiseerunud maasturite tootmisele. Euroopa autotootjatest on pikem ajalugu ette näidata vaid Land Roveril.

Korando suurem vend, SsangYong Rexton, mida on nimetatud ka “korea mersuks”, on linlase seisukohalt vaadatuna hääbuv liik: raamile ehitatud kuni seitsmekohaline maastikuauto, mille uusim generatsioon on küll igati noobel ja supervarustusega, võib tavaelus olla natuke “üle võlli”.

Umbes 30 000 euro eest soetatav täisvarustuses Korando seevastu paneb “tahan võibolla sõita igale poole” – tüübil silmad särama.

Eelnev annab üsna selgelt mõista, millega uue Korando puhul tegemist on. Seni on SsangYongid mänginud natuke teises liigas ning olnud mujal Euroopas populaarsed karavanide ja haagiste vedajad elik tööloomad, Korando aga on astunud euroopalikele linnamaasturite seltskonda.

Seda nii välimuses, sisemuses, kvaliteedis kui ka turvalisuses – uus Korando sai Euro NCAP testides turvalisuse eest viis tärni.

Objektiivselt on Škoda Karoqil, Nissan Qashqail, isegi Hyundai Tucsonil, jpt millega Korando segmendis konkureerib, üsna keeruline korealasega võistelda, eriti kui hind mängu tuua.

Kui varem oli teistel eelis just sõitjateruumi viimistluses ning infolustis, siis nüüd on kõik kaasaegseimad funktsioonid ka Korandol olemas ning kuigi mõne vimkaga, töötas kolmepäevase proovisõidu jooksul kõik tõrgeteta ja kiiresti.

Uus on avaram ja madalam

Võrreldes eelmise Korandoga on uus mudel pikem ja madalam. Kogupikkus on sel masinal 4450 mm, teljevahe 2675 millimeetrit ning kõrgus 1620 millimeetrit.

Ruumi on nutikalt kasutatud ja pikakoivalised täiskasvanud saavad nii ees kui taga täiesti talutavalt reisida ning oma 551 liitrit pagasit kaasa võtta.

Võimalus kaubaruumi laiendada on loomulikult ka olemas. Allakirjutanule tundubki Korando peamiste konkurentidega võrreldes igapidi avaram (autor on 184 cm pikk).

Korando neljanda põlvkonna linnadžiibi hinnad algavad 17 990 eurost, tippvarustuses auto saab kätte umbes 30 000 euroga. Iseküsimus, kas kogu seda toredust igapäevaselt ka vaja läheb. Korea can do (Korando): laskem end üllatada – seitsmepenikoormasaabastega kaasaega lennanud Korando üllatab koostekvaliteedi, ruumikuse, ühenduvuse ning loomulikult ka sõiduomadustega.

Maastikul pädevam kui keskmine linnamaastur

Jõuallikas ja jõuülekanne

Kui vanemad SsangYongid said tuntuks selle poolest, et taskukohasema hinnaga masinast leidis näiteks Mercedes-Benzi tehnikat, siis uue Korando jõuallikad on autotootja omatoodang.

Mootorivalik ei ole keeruline: valikus on bensiinimootor ja diiselajam. 1,5-liitrise bensiinimootori võimsus on 163 hj, suurim pöördemoment 280 Nm. Särtsakas jõuallikas on paaritatav nii 6-käigulise käsikastiga kui ka Aisini toodetud automaatkäigukastiga.

1,6-liitrisel diiselmootoril on võimsust 136 hj, suurim pöördemoment aga 324 Nm. Diiselmootorile on saadaval vaid 6-käiguline automaatkäigukast.

Korando on kandevkerega masin (mitte raamil) ning kuigi baasvarustuses on auto esiveoline, saab vaid 2000 eurot juurde makstes valida ka nelikveo, mis kaotab Korando nimest sõna “linn” ja jätab alles ainult maasturi.

See on igati soovitatav investeering, sest nelikveosüsteem on kaasaegne – lihtsal maanteesõidul kütusekulu oluliselt ei kasvata, aga kehval pinnasel laseb autotootja maasturipärandil särada – see jagab veojõudu esi- ja tagasilla vahel automaatselt vastavalt vajadusele. On ka 50/50 lukustatav nelikvedu, mida saab kasutada kiirusel kuni 40 km/h.