Lõvikuningas Landtrek, tule ja päästa Rapuntsel euronormitornist!
Kummalistel uudistel on kombeks tulla karjakaupa: 80. Genfi autonäitus jääb ära ja koolivaheaja reisilt tulnud pannakse karantiini… ning tagatipuks selgub, et Peugeot on (nii muuseas) teinud üliägeda kastika, millest meil pole mõtet unistadagi, sest Euroopasse Landtrek ei tule. Tõsi, sel mittetulemisel pole seost koroonaviirusega nagu muil mainitud uudistel.
Jõulise lõvikuninga nimi on Peugeot Landtrek. Land-trek. Kõigesõitja, kõigesuutlik kastikas. Mööda maad ja vabalt ka mäest üles.
Euroopas võime uustulnukat vaadata paraku vaid piltide pealt, sest Lõuna-Ameerikasse või Aafrikasse kõrbesafarile Landtreki jälgi ajama minna keelab praegu... koroonaviirus.
Enne kui asume autost lähemalt rääkima - ei, Landtrek ei tule siiakanti. Vähemalt mitte seni kui käib normeerimine ja diislipeks: pikapi jõuallikad vastavad Euro 4 ja Euro 5 normidele ja neid ei lasta sammugi üle Euroopa puhtaksküüritud esikuläve. Arusaamatu muidugi, kuidas kõrvaltoast kostuv rock'n'roll üleüldisele linnulaulunautimisele kaasa aitab...
Kui aga tootja täiks Landtekile kapoti alla susata midagi, mis käib elektriga, siis võiks see tööhobune (täiesti ametlikult on lihtsama Single Cab versiooni nimi "Workhorse") siinkandis mõnelegi meele järele olla, sest Expert ja Boxer on igati hinnas tarbesõidukid.
Telenovelade ja kõrbeoaaside kangelane
Landtrek on kõvasti moodsam kui "need tavalised" tarbesõidukid, selle suure naeratusega ilme on tuttav uuelt 2008-lt, küünejäljed hoogsad ja varustuse tase teeb igavale töösõidukile silmad ette.
Landrek on noobel kastikas, millega Musta Mandri suguharu pealik oma naised kõrbeoaasidesse õhtusöögile draivib ning Ladina-Ameerika novelades silikoonist sikspäkiga Iluspoiss gängstasid taga ajab ja daame võrgutab.
Tõenäoliselt ei jäta suguharu pealik oma Landtrek-pikapit ka öösel vaid kolib savionnist oma magamismati kabiini, kus veikleb tuhandevärviline digitaalne kokpit, ja tähistaevaga võistleb (ja võidab!) 10-tolline infolustiekraan.
Telenovelade head kutid lasevad samal ajal Ladina-Ameerika sumedas öös alla kolmeosalise istme keskmise käetoe ja poetavad rosinasilmadest meetripikkustele kaardus ripsmetele teemantina helkiva rõõmupisara - nii ilus, nii mugav, nii... isane! Lõvikuningas!
Kui novelal on õnnelik lõpp (enamasti ju on ja kõik abielluvad kõigiga) või suguharu pealik lubab kastikasse ka väikesi vastikuid lapsi, siis läheb kaubaks topeltkääb (Double Cab), kuhu mahub kolmekohaline tagaiste.
See tähendab, et Landtrek sõidutab mistahes maailmajaos (mis ei ole Euroopa) helgesse tulevikku kangelase, tema proua ja nende neli õnnelikku last. Või neli ämma, kuidas parasjagu stsenaarium ette on näinud.
Euroopas pakiksime me Landtreki muidugi väikese ehituisfirma jagu väsinud nägudega töölisi. Ja see on tõenäoliselt ka üks põhjusi, miks Peugeot oma imetoredat pikapit sugugi Euroopasse tuua ei taha - ilus lugu lörtsitakse siin ruttu ära, kangelaslikkus kaetakse kipsplaadi ja teipidega ning tähistaeva imetlemise asemel vahivad kõik Netflixi.
Piisavalt tööhobuseid kapoti all
Olgem ausad, hobujõud on natuke pildist välja mõõtühik, eriti lõvikuninga puhul. Aga kuidagi tuleb tublidust ju mõõta - Landtreki mootorivalikus on 1,9-liitrine 150 hj (110 kw) Euro 4 normidele vastav diiselmootor 6-käigulise käsikastiga.
Mootori pöördemoment on kuni 350Nm. "Õlijoojat" saab nii nelik- kui tagaveolisena. Ära on toodud ka "nullist sajani" andmed: 4×2 tõmbab kiiruse üles 14,9 sekundiga, 4×4 15,8ga. Suur auto siiski.
Bensiinimootor on 2,4-liitrine ja 210-hobujõuline, pöördemomendiga 320Nm. Euro 5 normidele vastav jõuallikas käib paaris kas 6-käigulise käsikastiga või 6-käigulise automaadiga (üksnes nelikveolises variandis).
Niisiis saab Landtreki sõltumata mootorivalikust kas taga-või nelikveolisena. Nelikveolisel on olemas aeglusti ning ka keskdiferentsiaali lukustus.
Kolm ja pool tonni nagu naksti
Suguharupealikule nelik ja diisel, seebiooperi kangelasele kaks ning bensiin - kui veoskeemi valikuga pole probleemi, siis kabiini ja kasti pikkuse valimine on juba omaette teema.
Kolmekohaline Single Cab Landtrek pakub ruumikamat, 2,43-meetri pikkust kasti, Double Cabi kast on 1,63 meetrit ja kui arvutada see euroalustesse ümber, siis Single Cabi kasti mahub 3, topeltkabiiniga pikapi kasti 2 alust.
Sõltuvalt variandist võib lõvikuninga selga laduda 1-2 tonni tavaari ja konksu panna 3-3,5-tonnise haagise. Single Cab Landtrek (liignimi "Workhorse" ehk tööhobune) on tellitav tagumise kaitserauata, mis teeb võimalikuks kasti tagumise külje avamise 180°. Töötamist ja rasketes oludes sõitmist hõlbustab lisavarustusena saadaolev 360° kaamera.
Lisavarustusest rääkides, siis nimekiri on pikk ja Kurru-Nurru-Vutimaa kuningas saab endale kokku laduda täpselt nii edeva kastiauto, kui naised parasjagu nõuavad: katusereelingud, kaitserauad, lisatuled, tingel-tangel... Seebiprintsile sobivad Swarovski kristallid, tõsi küll, mitte tootja poolt, vaid mõne "kah erilise maitsega" erategija nurgapoest.
Kui tahad teada, kellega koostöös Peugeot Landtrek on valminud ja vaadata rohkem pilte, klõpsa SIIA