Koenigsegg Gemera – megahübriid-GT, mis sobib ka pereautoks!
Koroonapaanika tõttu ära jäänud Genfi autonäituse asemel pidasid autotootjad oma virtuaalsed autonäitused, sest uudiseid jagus küllaga. Näiteks on valmis saanud maailma esimene mega-GT Koenigsegg Gemera, mis sobib ka… pereautoks. Oma nime saigi see Koenigseggi pereringis.
Unistuste autode nimekirja lisandus päris mitu imelist tegelast. Jah, mul on väga kahju, et neid oma silmaga näha ei saanud. Eriti seda. Kauni välimusega auto pilte vaata Acceleristast.
Koenigsegg Gemera
See pole ei super- ega hüperauto vaid tõsine megaauto. Sellised autod on tavapäraselt kahekohalised ja absoluutselt ebapraktilised.
Maailma esimene mega-GT Koenigsegg Gemera teeb revolutsiooni: see on nelja istekohaga ja pagasiruumi(de)sse mahub neli käsipagasikohvrit. Pistikuhübriidajamiga on see samuti. Kõlab nagu praktiline pereauto?
Kes seda ikka usuks. 1700 hj ja 3500 Nm annavad õigema ettekujutuse. Aga üllatusi jagub siingi. Gemera jõuallikaks on uskumatul kombel 2-liitrine kolmesilindriline turbomootor ja kolm elektrimootorit.
Sisepõlemismootor, hellitusnimega Tiny Friendly Giant ehk väike nunnu hiiglane, pakub kuni 600 hj võimsust ja tootja sõnutsi on see nupsik kõigist senistest sisepõlemismootoritest kergem ja tõhusam. Kahe turboga Freevalve jõuallikas kujutab endast omamoodi sisepõlemismootorite tulevikukuulutajat ja päästjat.
Kahe elektrimootoriga varustatud jõusüsteem muudab Koenigsegg Gemera sama puhtaks või isegi puhtamaks kui mistahes elektriautod, sest kasutatakse uusima generatsiooni taastuvkütuseid.
Kütusepaaki sobib 2.0 põlvkonna etanool, Vulcanol süsinikuneutraalne metanool või nende mistahes segu. Seni kuni need taastuvallikaist pärit biokütused laiemalt levivad, sõidab Gemera ka E85 või tavabensiiniga.
Kui 1700 hobujõust „vaid“ 600 tuleb kütusepõletaja arvelt, siis suurema panuse annab “elektriline osakond” ehk kolm elektrimootorit, üks ees ja kaks tagateljel.
800V 15 kWh akuplokk pakub 50 km puhtelektrilist sõiduulatust. Kõigi jõuallikate ühisel toel võib Koenigsegg Gemera läbida ligi 1000 km. Ja nullist sajani kiirendab 1,9 sekundiga. Päris hull!
Puhtelektriliselt suudab Gemera arendada 340 km/h sõidukiirust. Soundinauding saabub siis, kui sisepõlemismootor sõna sekka ütleb.
Selle eest kannab hoolt titaanist Akrapovič summutisüsteem. Kolmesilindriline küll, kuid kaheliitrilise mootori puhul on need kolm silindrit suhteliselt suured ja mahlaka kõlaga, lubab tootja.
Megailu ja turvatunne
Tegemist on vaieldamatult ühe kõige ilusama autoga, mida mu silmad eales näinud on. Aga lisaks sellele on Gemera ka väga turvaline.
Loomulikult on tegemist nelikveoga, nelikroolimisega, torque vectoring pöördemomendi juhtimisega kõigi nelja ratta vahel – seda kõike ei pea vist teadjamatele lahti selgitama.
Koenigsegg aga teatab, et lisaks kõige vingemale sõiduelamusele on uus Gemera ka üks kõige turvalisemaid autosid meie planeedil.
Ülitugev süsinikkiust monokokk-kere, 6 turvapatja, SAE 2,5 taseme autonoomsed juhiabifunktsioonid, loomulikult ka ISOFIX turvatoolikinnitused mõlemal tagaistmel. Õnnelikud saavad olema need pered tõepoolest…
Koenigsegg kui perefirma leidis uudismudelile ka nime pereringis. Nimelt pakkus selle välja tegevjuhi Christian von Koenigseggi ema, kombineerides rootsikeelseid sõnu “ge” (andma) ja “mera” (enam). Gemera annabki igas mõttes enam, megaautole kohaselt.
Gemerat toodetakse 300 eksemplari. Ja hind – vahet pole, unistustel polegi hinda.