„Rääkides võimalikest seadusemuudatustest Eestis, hoiame ühendust kohalike omavalitsuste ja ministeeriumite esindajatega. Oleme avatud dialoogile ning parimate praktikate ja ekspertiisi jagamisele, mis tuleneb meie tegutsemisest erinevates maailma piirkondades. Kavatseme jätkata seaduse järgimist ja jälgime selle muudatusi,“ teatas Yandex.Taxi pressiteenistus.

Forte kirjutas teisipäeval, et Eesti võimude hinnangul rikub Yandex.Taxi ühistranspordiseaduse nõudeid, kuna tegutseb siin taksoveoluba omamata. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium leiab, et Yandex.Taxi kui taksoveoteenuse pakkuja peab omama ühistranspordiseaduse kohast tegevusluba, ettevõttel seda aga pole ja seega toimub seaduserikkumine, millele peaksid reageerima kohalikud omavalitsused.

Yandex.Taxi leiab aga, et tal polegi Eestis tegevusluba vaja ja et ta täidab juba seadusi.

"Oleme pühendunud järgima nende riikide seadusi, kus pakume meie teenust. Igas riigis, kus on võimalik kasutada Yandex.Taxi äppi, toimib see vastavalt kohalikule seadusandlusele. Enne teenuse osutamise alustamist igal turul kontrollime selle seaduspärasust ja vajadusel viime sisse nõuetekohaseid muudatusi,“ märkis pressiteenistus.

Yandex.Taxi leiab, et ta on infoühiskonna teenus, mis vastutab tarkvara arendamise ja infoühiskonna teenuse osutamise eest ning erinevalt teistest tegijatest Eesti turul ei tee ta koostööd otse autojuhtidega, vaid üksnes partneritega, kelleks on erinevad transpordifirmad.
„Kõik partnerid on autoriseeritud taksoteenuse osutajad. Infoühiskonna teenuse osutajana ei ole Yandex.Taxi kohustatud omama tegevusluba,“ teatas ettevõte.

Yandex märkis ka, et tema Eesti partnerjuhid on kohustatud omama kohalikku tegevusluba ja peavad olema ka Eesti äriregistrisse kantud ettevõtjad.

Yandex.Taxi pole Eestis asutanud ka kohalikku ettevõtet ja maksab makse Madalmaades.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena