Kuna moodne tehnoloogia valmib suuresti Hiinas ja sealsed vabrikud on pidanud koroonaviiruse-epideemia tõttu tegevust koomale tõmbama, on kogu maailmas oodata paljude moodsate seadmete (sh arvutite) põudu.

Lihtsalt napib piisavalt komponente, et seadmeid ja muud tavapärases koguses toota.

Eks selline põud mõjutab mitmel moel ka hiinamaalasi endid. Näiteks popp USA autotootja Tesla Motors hakkas Hiinas toodetud Model 3-dele salaja vanemat pardaprotsessorit kaasa panema, mis masina osaliselt isejuhtivaks muudab.

Hardware 3.0 kiibi asemel on mõndel sealsetel Model 3-del nüüd vanem väljalase 2.5, mis ei tundu pealtnäha isegi suur asi.

HW3 on aga suht nullist üles ehitatud ja tänu sellele pilditöötluses kuni 21 korda kiirem kui eelkäija. Ja pealekauba Tesla ei kuulutanud sellest tarbijatele enne kui vahele jäi. Nii et klientide pahameel on mõistetav, kui mõned taibukad tehnofiilid koodijuppe võrreldes asjale jälile said ja selle avalikkuse ette tõid.

Pilditöötlus on isejuhtiva auto südames asuva arvuti jaoks ülitähtis, sest kaamerad edastavad sõidu ajal pidevalt ümbritsevast otsevoogu, mida analüüsides arvuti juhtimisotsuseid teeb.

Tesla toetuseks tuleb öelda, et nad vabandasid, selgitasid olukorda (komponente napib) ja lubasid vanema tehnoloogiaga Model 3 omanikele tasuta protsessorivahetust, kui võimalus avaneb.

Teslal pole Hiinas tootmine seni hästi edenenud. Kõigest paar nädalat peale Shanghais suure autotehase avamist pidid nad tegevuse seiskama, sest valitsus nõudis seda kasvava koroonapaanika tõttu. Tehas alustas taas tööd 10. veebruaril.

Tesla on Hardware 3-ga Model 3-sid tootnud alates möödunud aprillist.