Porsche 718 GTS 4,0 ja Macan GTS - autod, mis ajavad suu naerule
Te ei taha teada KUI keeruline on kirjutada autodest, millele tagasi mõeldes oskad ainult kohtlaselt naeratada. Jutt käib Porsche pesamunade duost, mille pära ilmestav GTS sedastab, et tegu on vabalt hingavate lama-mootorite kandjatega, mis tõsteti koosteliinile vaigistamaks fännide nutujoru, kes nelja silindriga jõujaamade iseloomutuse üle kaeblesid.
Ma ei tea nimetada ühtki teist autotootjat, kes oleks oma jüngritele niimoodi vastu tulnud ja lisaks on positiivne seegi, et asjaomaste sõnul pole neil juhtkonna poolset ettekirjutust, kui kaua niisuguste mootoritega mängida võib. Ehk teisisõnu pole tegu piiratud eriseeriatega ja 718 Boxster GTS 4,0 ning 718 Cayman GTS 4,0 püsivad koosteliinil seni, kuniks neid ostetakse või heitgaase puudutav reeglistik seda võimaldab.
Rahusteid neelanud mootorid
Mõlemat uustulnukat pakutakse praegu neljaliitrise boksermootori ja kuuekäigulise käsikastiga, „invakastiga“ versioonid lisanduvad valikusse (hilis)sügisel. Mootori ja käigukasti osas on tegu mudelilt 718 Cayman GT4 tuttavate tükkidega, mida on viimase soetanud klientide rahustamiseks pisut tagasi tõmmatud.
Uuem jõujaam arendab doonorist 20 hobujõudu vähem, ehk 294 kW/400 hj @ 7000 p/min, momendinäit on karvapealt sama ja noorema versiooni pöörete piiraja asub pisut madalamal, ehk „kaheksa tuhande“ asemel on see 7800 p/min juures. Kõva katusega Caymani näitel asetub 718 GTS 4,0 mudelihierarhias S-versiooni ja „gee-tee-nelja“ vahele, makstes 210 eurot enam kui turbomootori ning PDK-nimelise „automaadiga“ varustatud senine 718 GTS.
Käigukast on doonoriga veel sarnasem, erinedes vaid hoovastiku osas, mis võimaldas anda käigukangile pisut pikema liikumistee, mida on tavasõidus mugavam kasutada. Vedrustuses on kuulliigendite asemel lihtsamad puksid ja „gee-tee-esside“ kaasavarast puudub ka eeskuju tagavedrustust täiendav stabilisaatorvarras.