Viienda generatsiooni Dodge RAM hoiab Ameerika unelmat elus
Erik-Herald Valter tegi proovisõitu viienda generatsiooni Dodge RAM 1500 kastikaga ja usub, et kui Chuck Norrisel olnuks see masin, ei teaks me temast kui rusikakangelasest suurt midagi.
Kui Chuck Norrisel oleks “Walker, Texas Ranger”-i päevadel olnud uus viienda generatsiooni Dodge RAM 1500, oleks toimunud märkimisväärne langus Texase osariigis jagatud jalalöökide statistikas, sest Chuck lihtsalt ei oleks tahtnud oma RAMist välja tulla ja kõiksuguste pahalastega tegeleda.
Ja miks peakski – sõidad ringi sisuliselt pilveharjal, kiirendus on ulmehea, aga mitte kunagi närviline, pidurdamine on konkreetne, aga mitte kunagi äkiline. Kõik lihtsalt sujub. Norrisel olnuks sootuks teistsugune maine…
See on suur auto. Nii suur
Aga nii nagu vana hea Chuck pidi siiski jala vahepeal sirgu ajama ja oma teksade venivuspiire kompima, pean ka mina end kokku võtma ning üritama sõnadesse panna oma mõtted koos viibitud päevadest kõige uuema Dodge RAM-iga, mida üks lihtsurelik endale täna soetada võib.
Üritan seejuures mitte liiga palju keskenduda sellele, mis on nagunii ilmselge – tegu on suure autoga. Just nii suurega, et õigustada 5.7 liitrist HEMI V8 mootorit koos eTorque Mild Hybrid süsteemiga, mis kombos paneb välja 295 kW ehk pea 400 hobujõudu ning 550 Nm pöördemomenti.
See jõuallikas liigutab kerge vaevaga edasi 5,9 meetrit (peaaegu kuus meetrit!) pikka, 2 meetrit laia ja napilt 2 meetrit kõrget kastiautot. Kõrgus muidugi sõltub sellest, mis astmele meeldivat pehmust andva õhkvedrustuse sätid.
Kõrgusevalikuid on koguni viis. Kaks neist on maastiku jaoks, kõrgem kui keskmine (Offroad 1) ja kõrgeim (Offroad 2).
Mõlemal on peal oma kiiruspiirangud, kõige kõrgemas astmes saab autoga sõita kuni 30 km/h, ja natuke madalamas maastikuseades kuni 70 km/h. Üle selle laseb RAM end juba kindlalt keskmisse kõrgusasendisse, igapäevasõitude optimumi.
Samas on valikus ka kaks madalamat aerodünaamilisemat asendit, mis pakuvad eeliseid pikematel maanteesõitudel, hoides auto maale lähemal ja kiiremates kurvides rohkem kontrolli all.
Samuti lubab madalam asend hästi natuke lisaökonoomsust. Praktilise lisavariandina saab näiteks ehituspoest tulles puldil vajutada nuppu, mille tagajärjel auto end kõige madalamasse asendisse laseb, et tagada mugav ligipääs kasti asjade laadimiseks.