Ford Mustang Mach-E debüteeris Londonis, aga diilerid põtkivad
Ford Mustang Mach-E debüteeris 13. veebruaril Londonis ja Go Electric! festivali raames saavad kõik huvilised 21. veebruarini sellega tutvuda, maamärgiks on ajalooline Marble Arch*. Huviliste hordid ei kõiguta aga diilereid, kes tujutult kinganinasid põrnitsevad ja põtkivad ega taha Mach-E-d salongi lasta.
21. veebruarini saab Londonis takistamatult (ja täiesti tasuta!) Marble Archi juurest läbi jalutada, et visata pilk peale Fordi uuele ponile, täiselektrilisele Mustang Mach-E SUV-le ja vaadata üle muud lähituleviku uudised – 2021. aasta lõpuks lubab autotooja koguni kaheksateistkümne elektrifitseeritud mudeli turulejõudmist.
Interaktiivne väljapanek teeb puust ja punaseks, mis vahe on mahe-, tava- ja pistikhübriidil ning kuidas töötab e-ajam ja kui kiiresti saab akud täis laadida. Õhtu (ja päeva) täht on siiski Sinise Ovaali tallide värskeim võistlusponi, Mach-E.
Euroopa versioon valmis
Go Electric! tähistab Fordi suunda lähiaastatel kogu mudelivalik elektriliseks muuta: kui mitte muud, siis mahehübriidi saab euronormide rõõmuks ikka kapoti alla susata.
Mitte, et selles midagi erilist oleks, vimplevad ju kõik. Lihtsalt Ford oskab osavalt oma uudised mähkida metateksti – kes veel tuleks selle peale, et ühte tänavust olulisemat elektriautot Euroopas esimest korda… Brexitlandis esitleda!?
Euroopa esmaesitlus on oluline, sest nüüd sai selgeks, mille poolest (ja kas üldse) erineb Mach-E euroopa-versioon USA omast. Kuuldavasti on Sinise Ovaali insenerid kõvasti mutreid väänanud, et auto siinpool lompi heaks kiidetaks.
elle mutreid täpselt keerati, pole teada, ametlik pressiteade kõneleb vedrustuse, roolisüsteemi, kõigerattaveo ning stabiilsuskontrolli timmimisest Euroopa oludele vastavaks. Kõlab põnevalt.
Enamus eeltellimusi suurema akuga
Tesla kogemusest õppinuna ei soostu ükski tootja avaldama täpseid numbreid eeltellimuste kohta: esiteks muutuvad need iga päevaga, teiseks – nagu juhtus VW I.D 3-ga, mille tulek on taas kord edasi lükatud – piisab vaid mõnel uuel e-autol ette jõuda ja bronnijad lähevad tagant ära. I.D 3 asemel haaratakse Polestar 1-e, sest see on väljas!
Ford avab Mach-E kaarte sedavõrd, et tunnistab, koguni 85% eeltellijaist on tellinud suurema sõiduulatusega (WLTP) versiooni ja suristavad Ionity superlaadijast superlaadijasse, ikka 600 km ühe (ülikiire) laadimiskorraga. Meenutagem, et see poni on klassikaliselt tagaveoline.
Kui Ionityt (mille üks partneritest Ford on) käepärast pole, siis 150 kW ülikiirlaadijas suudab Mustang Mach-E kümne minutiga juurde laadida 91,7 km sõiduraadiust (57 ameerika miili).
Ford on lubanud Euroopa esindustesse üles panna 1000 uut kiirlaadimisjaama ja kutsub riikide valitsusi üles toetama avalike laadimisvõrgustike arendamist, nimetades seda üheks suuremaks takistuseks e-autode levikul.
Sellest, miks diilerid põtkivad, kuidas e-auto ei ole üllas maailmapäästmise vahend, kuidas V6 noobel maastur e-autondust kinni maksab ja tobejaburatest euronõuetest loe edasi SIIT