Tulevaste elektriautode andmebaasist Peugeot e-Legendi veel ei leia, aga briti kolleegid eesotsas AutoExpressiga on veendunud, et lähimal ajal (autotööstuses võib see olla ka viis aastat!) jõuab ulmeilus elektriline kupee tootmisse. See tähendaks Euroopa, ja laiemalt üleilmse autotööstuse jaoks mõnegi senise väärtuse ümbermõtestamist.

Miljonid fännid paitavad ekraanid auklikuks

Aga võtame algusest. 2018. aastal koguti Pariisis vähem kui nelja tunniga mitu tuhat allkirja ühisavaldusele, mille idee oli toetada e-Legendi tootmist. Peugeot’ tegevjuht Jean-Philippe Imparato ütles siis (ja pole oma seisukohta tänaseni muutnud), et kui petitsioon saab pool miljonit allkirja, võiks kaaluda täiselektrilise retrokupee tootmist.

Selle auto fänne on tõenäoliselt kaugelt rohkem kui miljon või isegi viis miljonit, küsimus on pigem, kes päriselt ostaks e-Legendist inspireerituna valmis ehitatud täiselektrilist kupeed? Vaimustusohete saatel ekraani auklikuks paitamine ei tähenda, et ta selle auto ka päriselt ostab…

Peugeot e-kupeed on võrreldud Tesla rotsteriga, luksustootega, mis on mõeldud rõõmustama vaid valituid. Tehniliste näitajate poolest, aga ka eksklusiivse olemuse tõttu kannatab see välja võrdluse kasvõi Porsche Taycan’iga. Teisisõnu – imeilus ja enamusele kättesaamatu või siis mittevajalik.

Seega tuleb Imparatole au anda kahe jalaga maa peal seismise ja “pärisinimestele” keskendumise eest: Peugeot’ e-autode rivis on juba olemas 208 ja 2008 “e”-d, lisaks on kolm uut pistikhübriidi (3008, 508 ja 508 universaal), mis on väga lühikese ajaga oma olemasolu tõestanud. 3008 PHEV osutus jaanuaris Prantsusmaal müüduimaks SUV-ks.

Kuulujutud ei taha aga vaibuda ning 2020. aasta küünlakuu on neile taas hoogu andnud. 2019. aastal sai osa kolleege USA ja Ühendkuningriigi autoväljaannetest e-Legend’i kontseptautoga proovisõitugi teha ja nende loogiline järeldus oli, et kui tootja näeb nii palju vaeva ajakirjanike bonnetamisega, on tal autoga tõsi taga.

Tirriteeriv ja intrigeeriv Peugeot

Peugeot, üks maailma vanimatest autotootjatest, on ühtlasi üks intrigeerivamaid: läbi aegade on neilt tulnud mudeleid millest räägitakse aastakümneid hiljem: olgu näitena toodud üks kuulsamaid kuumpärasid, 205 GTI, mis on autohullu bucket listis ja mille eest tänapäeval ollakse seetõttu nõus maksma ulmelisi summasid.

Või siis kaheukseline 504 Coupé, viiesajaneljanda lemmiklaps, mida loetakse üheks maailma ilusamaks autoks, nii et pole imestada, miks täiselektriline isejuhtiv ideeauto selle suunas sügavaid kummardusi teeb.

1976. aastal tootmisse jõudnud tagaveoline 2,7-liitrise V6 mootoriga, 4-käigulise käsikastiga 138-hobujõuline kupee, mille tippkiiruseks loeti 186 km/h, püsis väljaspool Euroopat tootmises väidetavalt 2005-2006. aastani, mil Nigeerias (!!!) lõpuks tootmisliini “stop”- nuppu vajutati.

Auto disainis legendaarne Pininfarina, kellega prantsuse lõvi jätkas koostööd pikki aastaid. Järgmine šedööver kandis nime 406 Coupé ja esitleti esmakordselt 1996. aasta Pariisi autonäitusel.

Selle autoga on muuseas üks tore lugu – Fiat kahetseb tõenäoliselt siiani, et loobus 90ndal Pininfarina ideedest ning disainis oma kupee ise. Ja mis me sellest kuulnud oleme!?

Lühidalt, Peugeot on läbi aegade teinud, mida tahab, ja teinud seda väga hästi. Kui kuulujutud vastavad tõele ning e-Legend saab n-ö pärisautoks, saab tänase autotööstuse väärtusi mõnusalt raputatud.

Mida me oodata võiksime?

Peugeot e-Legend kontsepti on nimetatud moodsa autotööstuse manifestatsiooniks, kus võimas elektriajam ja suur sõiduraadius ning uhkelt kiire minek on ühendatud SAE 3-4 taseme autonoomsete tehnoloogiatega.

See kõik kahvatub tõsiasja ees, et e-Legend Concept on Auto suure algustähega. Ilus nagu ime, nagu päris, nagu see ajalooliselt ju olema peakski.

Tõsise autofänni jaoks on konservatiivsus kaalukaim argument, mis lisab lootust, et tulevik pole kolme jalaga kõrgete baaripukkide päralt. Tulevane elektrikupee on heas proportsioonis: 4650 mm pikk, 1930 mm lai, 1370 mm kõrge ning selle teljevahe on 2690 mm.

Kui elektriajami(te)ga (neid on kaks, üks kummalgi teljel) peaks kõik selge olema – 100 kWh võimas akupakk, 600 km sõiduraadiust (WLTP) ühe laadimisega, CCS superkiirlaadimisstandard (aku 80%ni 25 minutiga), 340 kW võimsust ja 800 Nm pöördemomenti, kiirendus “nullist sajani” alla 4-sekundiga ja tippkiirus 220 km/h – siis isejuhtimise osas on tootjal hoopis põnevam nägemus.

Isejuhtimise puhul panustatakse mitmele eri võimalusele, kus ühe nupuvajutusega võib juht valida, kas tahab ise rooli hoida või laseb autol otsustada, kuidas sihtkohta sõita.

Valikus on neli eri taset: “Soft” keskendub peamiselt reisijate mugavusele, “Sharp” ühenduvusele, võimaldades mh juhtida tarka maja, koosolekuid, tellida toitu, surfata ühismeedias jne. “Legend” annab vabaduse auto juhtimine n-ö käsitsi üle võtta ja “Boost” muuta see tõeliseks püssiks (puristide unistus!).

Kabiinis saavad kokku 49-tolline 3D juhtekraan, plüüssisu ja retrost inspireeritud ergonoomika. SOUNDHOUND Inc.® hääljuhtimisest rääkimata. Valikus on 17 keelt. Kristallselge helitausta loob ikka FOCAL®.

… jättes isejuhtimise kõrgtasemed kõrvale, oleme hääljuhtimise ning ühenduvuse imesid kohanud BMW kaheksandal seerial, mis kuuldavasti on tänane tippmark oma juhiga kohanemisel.

Millal see ikkagi juhtuda võiks?

Suured akud, kiirlaadimisstandardid ja rätsepaülikonnana selgaistuvad ühenduvuslahendused on täna olemas, seega ei tohiks uue legendi sündimisega ju enam väga kaua aega minna.

Isejuhtimisega on teised lood: globaalses mõõtkavas on kogemusi liiga vähe, et SAE 3 ja 4 tasemetele linnaluba anda – viimasel ajal on autotootjad uute lahenduste osas pigem tagasihoidlikeks jäänud.

Realistlikult mõeldes eksisteerib võimalus, et ideeauto on tuleviku “viienda seeria” vundament ja sarnane hakkab välja nägema mitme aasta pärast uue põlvkonna 508.

Kui Imparato peaks aga arvukate fännide häält kuulda võtma varem, võib e-Legend kehastuda juba olemasoleva 508 kupeeversiooniks.

Mis on siiski ebatõenäoline, sest mullusel Genfi autonäitusel esitles Peugeot’ 508 PSE (Peugeot Sport Engineering) hübriidajamiga ideeautot, millest võiks ka midagi tõsisemat tulla. Sel autol oli hulk detaile, mis e-Legendilt üle võetud.

Niisiis on kõik võimalik, aga see ei pruugi juhtuda täna, homme ega ülehomme. “Pigem hiljem” ongi võibolla parem, et vältida elektrifitseeruva autotööstuse lastehaigusi.

Asjakohane on meelde tuletada, et nuhvlite ja arvutite ekraanid ei talu otsest niiskust. Taskurätikust on unistamisel abi – pange see kenasti lõua alla.

Loe lähemalt SIIT