Esiteks peame pisut rääkima sellest, mis peidab end kella sees. Võrguvalmidust võimaldab eSIM - eriline kiip, millele on võimalik tehniliselt anda selline konfiguratsioon, et see toimib nagu füüsiline SIM-kaart. Peale Apple'i kasutavad nutikellades ja viimasel ajal ka telefonides eSIM-i ka teised tootjad, peamiselt seetõttu, et see on väiksem ja võtab vähem ruumi.

Eestis pakub hetkel eSIM-i teenust ainsana Telia ning näiteks Samsungi nutikellasid saab edukalt selle abiga internetti ühendada. Apple Watchile Telia Eestis aga teenust ei paku, vaatamata sellele, et nii Taanis, Soomes, Norras kui ka Rootsis on just Telia üks Apple'i poolt heaks kiidetud operaatoritest, kes Apple Watchile eSIM-i teenust pakkuda võib. Eestis olemasolevatest teenusepakkujatest pakub eSIM-i teenust Apple'i kelladele Rootsis ka Tele2, kuid Eestis neilt eSIM-i võimalik tellida ei ole.

Oluliseks võtmesõnaks ongi siin just Apple'i heakskiit. Terves hulgas riikides on rohelise tule saanud ainult paar operaatorit, välja arvatud USA-s, kus neid on küll rohkem, kuid ka seal on kaasatud vaid väga suured teenusepakkujad, keda on kokku kaheksa. Eesti suhtes pole aga Apple siiani veel otsustanud, kellele selle loa võiks anda, kuigi olemas oleks vaid üks teenusepakkuja, kes eSIM-i teenust pakub. Teine võimalus on, et Apple'il puudub lihtsalt meie väiksele turule laienemise vastu huvi.

"Kuna Apple Watchis pole kasutusel päris standardne eSIM lahendus, vajaks selle töölepanek Eestis täiendavaid arendusi ning ka seadme tootja poolseid tegevusi," selgitab Telia meediasuhete juht Raigo Neudorf. Tema sõnul on Telial Eestis valmidus Apple'iga kelladele eSIM-i pakkuda olemas, kuid hetkel pole infot, millal teenus võiks ka Eesti kellafännideni jõuda.

Apple'i esindajad meie korduvatele palvetele olukorda kommenteerida ei vastanud. Sellest võib välja lugeda vaid seda, et õunafirmal ei ole plaani pakutavate teenuste hulka Baltikumis lähiajal laiendada.