Esiteks pisut taustast - Apple on Car Connectivity Consortiumi (CCC) nime kandva ühingu liige, mille eesmärgiks on siiani olnud välja töötada NFC-tehnoloogial põhinev autovõtme standard. Sarnasel tehnoloogial põhinevad näiteks ka mobiilides kasutusel olevad nn puutevabad makselahendused, mida ka kodumaistes pankades kasutada saab.

CCC ei ole niisama moe pärast loodud ühing. Sellega on liitunud lisaks Apple'ile ka teised tehnoloogia ja autotootmishiiud. Näiteks leiab liikmete nimekirjast BMW, General Motorsi, Honda, Hyundai, Samsungi, Panasonicu ja LG. Kõigi nende ühiseks eesmärgiks on see, et tulevikus võiksid autosse siseneda täpselt samamoodi nagu praegu puutevabalt telefoniga maksta saad. Kuid nende ambitsioonid ei lõppe seal.

Viimast NFC-standardit puudutav kirjeldus viitab, et järgmine lahendus, mille nad luua plaanivad, võiks toimida puutega kiibi asemel hoopis bluetoothil (täpsemalt BLE-l, ehk väiksema energiatarbega varianti) ning raadiolainetel. Sisuliselt tähendab see, et võimaldataks sarnast funktsionaalsust nagu tänase kontaktivaba võtmega, kuid lisaks oleks veel üks turvakiht, mis kinnitaks seda, et tegu on ikka õige kasutajaga. Nii võiks leeveneda praeguse võtmevaba autokäivituse suurim murekoht - väheneda signaali pikendamisega seotud vargused.

Lisaks sellele, et Apple'i tarkvarast uue võtmelahenduse kood leiti, on veel üks pusletükk, mis täpselt õigesse kohta sobitub - Apple iPhone 11 seeria telefonid on siiani ainsad, millel on UWB-raadiolainetehnoloogia võimekus ning mis seega sobiksid CCC poolt välja kuulutatud uue põlvkonna autoavamise "võtmeteks". Seni ongi tehnoloogia olemasolu telefonis jätnud õhku küsimärgi, kuid Apple ise on lubanud, et selle võimed alles avalduvad aja jooksul.

Kuid uus võtmetehnoloogia ei tähenda ainult seda, et saad oma autot avada. Sama lahendust oleks võimalik kasutada ka kodu- või kontoriuste avamisel, samuti jagamisautode kasutamiseks, kuna võimaldab lihtsalt niisama uste avamisele ka kasutaja tuvastamist ja seega aitab kokku viia isiku, kes siseneb ning näiteks pangaarve, kust raha maha peaks minema.

Tarkvarainseneride sõnul näeb Apple'i CarKey lahendus välja väga sarnane Apple Payle - kasutaja peab biomeetriliselt kinnitama, et see on just tema, kes rakendusele käsu andis. Ka see on lisaturvakiht, mida tänapäevastel autovõtmetel lihtsalt ei ole.

Rakenduse esimene versioon jõuab kasutajateni ilmselt lähima kuu aja jooksul. Millal võime oodata seda kasutavaid autosid, jääb aga ebaselgeks. Kui Apple aga standardi telefonidesse toob, on selle laiem levik tõenäoliselt vaid aja küsimus.