Sel aastal on Google'i emafirmat Alphabetti mõjutanud mitmed muutused - näiteks taandusid ettevõtte igapäevasest juhtimisest selle ammused juhid Larry Page ja Sergey Brin. Ettevõtet juhib nüüd endine Google'i tippjuht Sundar Pichai.
YouTube'i teenimisnumbrid lähtuvadki nüüdsest Pichai võimuses oleva Alphabeti eelmise aasta viimase kvartali kasumiaruandest, mis näitab, et kolme kuuga teeniti YouTube'i reklaamidega kokku viis miljardit USA dollarit. Samuti avaldati numbrid aasta lõikes - kogukäive oli YouTube'il 15 miljardit dollarit, mis moodustas suurkorporatsiooni kogukäibest umbes kümme protsenti.
Lisaks sellele arvestatakse eraldi ka YouTube'i tasulisi kasutajaid (YouTube Premium) ning muusikaplatvormi YouTube Music tellijaid. Nende lõikes on Google'il kokku 20 miljonit tasulist klienti ning lisaks veel 2 miljonit klienti, kes kasutavad Google'i tasulist teleteenust.
YouTube'i ost on seega Google'i jaoks väga kenasti ära tasunud. Ettevõte omandas videoplatvormi 2006. aastal umbes 1,7 miljardi dollari eest, mis nüüd juba ühe kvartaliga ära mitmekordselt tagasi teenitakse.
Kuidas on need numbrid aga võrdluses konkurentidega? Kui võtta kogu Facebooki reklaamide maht, siis Google'i käive moodustab sellest umbes viiendiku, võrreldes aga Amazoni mänguritele suunatud striiminguplatvormiga Twitch, ollakse kuuekordselt ees.
Kokku teenis Alphabet eelmise aasta viimase kvartaliga 46 miljardit dollarit tulusid ning kasvatas üle-eelmise aastaga võrreldes käivet koguni 17 protsenti. Tähelepanuväärne on ka tohutu kasuminumber - ettevõtte sõnul on 10,7 miljardit dollarit sellest puhaskasum.
Jääb õhku aga küsimus - miks ettevõte siiski YouTube'i teenimisnumbrid avalikustas? Spetsialistide sõnul tasub põhjust otsida sellest, et Google'i käive ei olnud nii suur, kui ennustati. Nii tahtiski tehnoloogiafirma investoritele näidata, et kuigi näiteks otsingutulemustest tulenev käibe kasv jäi umbes 15 protsendi ligi, siis YouTube'i reklaamide vallas kasvati koguni 36,5 protsenti.