Tegu on mitmetahulise linnamaasturiga, mis pakub esindusautole väärilist sõidukvaliteeti ja saab hakkama ka kiireimate kuumpärade skalpide korjamisega. Mudeli baashind on Eestis 124 500 € (jaanuar 2020), kirjutab WhatCar?

Seekordne „patsient“ on justkui smokingusse rüütatud Lamborghini Urus, mis jõuab tarbijani vähem väljakutsuvas pakendis ja taskusõbralikuma hinnaga.

Mõlemad autod põhinevad sarnastel komponentidel ja kui Uruse mootoriruumis arendab neljaliitrine V8 kahe turbokompressori toel 478 kW / 650 hj, siis Audis on sarnase jõuallika võimsuseks 441 kW / 600 hj.

100 km/h saavutatakse vastavalt 3,6 ja 3,8 sekundiga ja meie kõigi ülesandeks on nüüd välja mõelda, kas need 0,2 sekundit on väärt pea üheksakümmet tuhandet eurot, mis nende kahe „kupeelaadse kerega linnamaasturi“ baashindu lahutab (212 416 ja 124 500 eurot).

Ja ehkki RS Q8 kaalub tühjalt 2315 kg – 240 kg enam kui sama mootorit kasutav Audi RS 6 Avant – on tegu kõike muud kui aeglase autoga.

Mullu kiireimaks linnamaasturiks kroonitud RS Q8 läbis Nürburgringi ajaga 7:42,253, mis on parem tulemus kui planeedi nobedaimal kuumpäral, milleks on Renault Mégane R.S. Trophy-R (7:45,39).

Ja ärge imestage, kui kõrtsis tahavad pärast RS Q8 ostu lisaks kiirusekummardajatele ka Toyota Priuste omanikud teile välja teha, sest tänu mootorgeneraatori olemasolule on tegu nn pehme hübriidiga, mis lülitab koormuseta kulgedes pooled V8 silindrid – või koguni jõuallika enda – kütuse kokkuhoiuks välja, et need vajadusel välkkiirelt tööle panna.

Kas puude kallistajate sõber?

Vaevalt küll, ehkki võiks, sest säärase koosluse loomine on tänase tehnoloogia najal planeedile vähem kurnav, kui sarnases suurus- ja võimsusklassis olevate elektriautode valmistamine.

Ja kuigi minu sisemist rüblikut kõnetaks enam Jeep Grand Cherokee Trackhawk või Range Rover Sport SVR, mille suurema töömahuga jõuallikad jätavad brutaalsema mulje, on RS Q8 neist rafineeritum ja ökonoomsem.

Audi keskmiseks kütusekuluks lubatakse maanteel 9,2-9,3 ja linnas 17,0 l / 100 km, mina sain aga asulast väljas tulemuseks 8,0-8,9 liitrit ning kui sõidate linnas rahulikult ja ettenägelikult, võib kulunäit jääda alla viieteistkümne liitri.

Nurjatumatel hüppab viimane linnas kahekümne ligi või sealt ülegi, sõltudes sohvri sõidustiilist, aga seadusekuulekana püsimine pole ülearu keeruline.

RS Q8 on nii vaikne ja hästi koostatud, et sobib ennekõike mugavaks, pingevabaks ja väärikaks kulgemiseks ning mina eelistaks seda autot isegi suurustlevale Bentley Bentaygale, mis kasutab sarnast tehnikat.

Kuid Audi võtab sama töömahuga mootorist enam võimsust ja lisaks kaheksakäigulisele automaatkäigukastile kuulub kaasavarasse veel pardaarvuti poolt juhitav adaptiivne õhkvedrustus, mis hoolitseb suurepärase sõidumugavuse eest ning võimaldab auto keret maastikul tõsta (+50 mm) ja suurel kiirusel langetada (-40 mm).