Enamasti kasutatakse hübriidide laadimiseks tavalist võrgupistikut, nii teeb ka 28% elektriauto kasutajatest, selgitas uuringu tulemusi Soome autotootjate ja importijate liidu tegevjuht Tero Kallio Soome meediale, kirjutab Accelerista.com.

Kuigi on neidki, kes pole kordagi oma isikliku stepslihübriidi kaablit käes hoidnud, laetakse siiski usinasti vooluvõrgust tööautodena kasutatavaid pistikhübriide.

Oma raha eest sõitjad vaatavad kulusid mõistagi veel hoolikamalt, seega eelistatakse pigem elektri jõul liigelda. Ja nii tehaksegi enam kui pool pistikhübriidide sõitudest Soomes elektriliselt.

Uuringus vaadeldud laetavate hübriidide keskmine elektriline sõiduulatus oli 30–39 kilomeetrit, mis sobib igati üldise keskmise igapäevase läbisõiduga. Uute pistikhübriidide puhtelektriline sõiduulatus on juba 50–60 kilomeetrit.

Tüüpiline elektriauto või ka pistikhübriidi omanik elab eramajas, kus on autot lihtne laadida. Samuti laetakse sõidukeid oma töökoha juures.

Kaubanduskeskuste ja tanklate juures paiknevad laadijad aga inimesi eriti ei ahvatle, sest nende kasutamist peetakse keerukaks. Erinevate äppide asemel soovitakse laadimise eest tasuda pangakaardiga.

Samuti arutletakse Soomes praegu selle üle, kas kohustuslikud laadimispunktid parklates on vajalik investeering, või liigne priiskamine ning kui palju oleks paras.

Kommentaar

Pistikhübriid on võimalus üleminekul sisepõlemismootoriga autodelt elektri- ja tulevikus vesiniksõidukitele “pehmelt” maanduda. Usinamad laevad oma auto aku kodus või kontoris täis ning teevad linnasõidud elektri toel. Pikemaid otsi saab aga sõita kombineeritult ja kokkuvõttes väiksema kütusekuluga.

Laisemale kasutajale, kelle jaoks PHEV-aku laadimine tundub tülikas, jääb ikkagi võimalus pisut säästlikumalt sõita ja kasutada ära auto “tarkust” madalamatel kiirustel eelistada elektrit ning salvestada pidurdusenergiat. Kuigi sel juhul oleks mõistlik soetadagi nn iselaadiv hübriidsõiduk, kus aku laadimine toimub automaatselt sisepõlemismootori toel.

Eestis on palju olnud jutuks võimatus korterelamute juures elektriautosid ja PHEV-e laadida: kui laadimisvõimalust ei ole, ongi mõistlikum soetada “sabata” hübriidajamiga auto või CNG, mida loetakse samuti keskkonnasäästlikumaks variandiks, kui seda on tavaline sisepõlemismootriga diisli- või bensiiniauto.

Igatahes on soomlased taas kord tõestanud oma korrektsust asjaajamisel: kui on “sabaga” auto, tuleb saba ka seina pista! Tubli on!