Volkswagen Grupi-sisesed eneseotsingud on Seati jätnud justkui äraootavale positsioonile: kas sellest saab esmaklassibränd või Lääne-Euroopa uus Volkswagen?

Põnevad on nende mudelid igal juhul, teinekord põnevamadki kui volkaril. Seega – kui Golf tundub liiga mainstream, oota ära uus Seat Leon ja sa ei pea pettuma, see on ilus auto.

Seat kipub jääma oma kontsernikaaslaste Škoda ja Volkswageni varju, samas on Seati märki kandvad mudelid täiesti samaväärsed eelmainitud sõsaratega ning kuna enamasti tuleb kolmikutest viimane laps just hispaanlaste autopajast, jääb mõnigi lastehaigus põdemata.

Nii on see näiteks Tiguan-Kodiaq-Tarraco puhul, kus viimane on saanud kõige värskema, isegi audiliku disaini ning on kvaliteedi ja hinna suhtelt kaugelt parem kui Volkswagen, sisaldades juba baastasemel korralikku varustust.

Mida VAG õieti mõtleb kolme brändi üksteisele järjest lähemale mudides, me ei tea. Õnneks ei tšehhid ega katalaanid pole lõpuni oma uhkust maha matnud ja toodavad autosid, mis – loo algusesse tulles – sunnivad emafirmat enesesse vaatama ja küsima, kuidas identifitseerida VW-d.