EKSPERIMENT: Kuidas ma elektriauto ostutoetust proovisin küsida ja läbi kukkusin
Need, kes tahavad KIKilt elektriauto ostutoetust küsida, peaksid taotluse e-keskkonnas valmis tegema ja olema 17. jaanuari hommikul kell 9 valmis pressima “esita taotlus” nuppu, lootuses, et soovitud sõiduk mahub nende 120 hulka, mis rahastuse saavad. Tegin taotluse samm-sammult läbi ja …kustutasin. Kogenud projektikirjutajana sain aru, et üksi ma esitatud seda ei saa.
Ehkki rahataotluste esitamine algab 17. jaanuaril kell 9 hommikul, ei tähenda see, et kindla toetusega ostusoovi puhul uimerdada võiks: esimese vooru 600 000-eurone maht võimaldab õla alla panna 120 elektriauto ostule.
On alust arvata, et sooviavaldusi on rohkem kui raha, mistap kes ees, see mees: avaldusi vaadatakse läbi saabumise järjekorras. Sellepärast peabki valmis olema avaldust esitama kohe kui seda teha saab: 17. jaanuaril kell 9 hommikul.
Taotlus tuleb eelnevalt täita, lisada nõutud dokumendid, valida krediidiasutus, firmal esitada majandusaasta aruanne jm. KIK elektroonilises taotluskeskkonnas. Sealtkaudu saab selle ka esitada. Hakkan tööga pihta.
Dokumendid, mida on vaja taotluse esitamiseks
Eeldame, et kodutöö ehk millist autot toetusega soetada tahetakse, on eelnevalt korralikult tehtud, Järgmiseks tuleb kokku otsida kõik vajalikud dokumendid. Mida täpselt vaja on, saab lugeda Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) lehelt.
1. Soovitud e-sõiduki müügipakkumine AMTELI poolt tunnustatud automüüjalt või Euroopa majanduspiirkonna riigist või Šveitsist elektriauto valmistajalt, ametlikult esindajalt või tunnustatud edasimüüjalt (jah, midagi ei saa aru, aga kes Teslat tahab soetada, saab, on lühike vastus).
2. Koopia elektrisõiduki EÜ tüübikinnitustunnistusest (selle saab margiesindusest).
3. Sõiduki ametliku kirjelduse koopia, milles on kirjas arvestuslik energiakulu ja maksimumkiirus (ka selle saab esindusest).
4. Liisingupakkumine: liisingu andja, liisingutingimused, esmase sissemakse suurus. Krediidiasutuste nimekiri on siin.
5. Transpordiettevõte peab kinnitama, et ostetavat elektrisõidukit ei kasutata rendi või tasu eest kaupade vedamiseks maanteevedudel (Karlile ja Tõnisele edasi rentida ei tohi, raha eest toitu vedada ka ei või, aga igapäevast asjaajamist ja asjade vedu võib teha ja vedu omal kulul on samuti lubatud).
6. Kui ettevõte tahab osta kolm või rohkem elektrisõidukit, tuleb tal esitada andmed müügitulu kohta kui andmeid äriregistrist ei saa.
7. Ettevõttel, kes soovib toetust, tuleb esitada majandusaasta aruanne. Paluge oma raamatupidajal see saata.
Soovitus: lugege taotlust täitma hakates läbi KKK (korduma kippuvad küsimused). Kui midagi õhku jääb, võtke KIKi konsultandiga kontakti.
Kodulehelt leiab kontaktandmed, ning need jooksevad taotluses lehekülg lehekülje järel ülaservas kaasa. Lauri-Indrek Tummeleht on tänavu kahtlemata üks populaarsemaid inimesi, sest kõik taotlejad teavad tema nime.
Kui kasvõi üks asi on puudu, olete rongist juba maha jäänud, sest on teada, et toetuse tahtjaid on palju, toetatavaid autosid I voorus 120. Teise vooru väljakuulutamise aega me veel ei tea. See tuleb, sest lubati 1,2 miljonit laiali jagada.
Taotluse sisestamine e-keskkonnas
E-keskkonda sisse logida saab mitut moodi, mina teen kõiki oma digitamise toiminguid mobiil ID-ga. Kui olete sees, avaneb teile taotluse vaade. Valige “alusta uut taotlust” ja hüpikaknast “täiselektriliste sõidukite ostutoetus”.
Edasi andke oma taotlusele selge nimi, mis kajastab projekti sisu (antud juhul e-auto ostutoetuse taotlus) ja valige kas taotlete toetust eraisikuna või ettevõttena, salvestage ja liikuge edasi.