2019 aastal imporditi Eestisse 25 325 M1 ning M1G kategooria sõidukit, mis 1285 autot rohkem kui 2018 aastal. Kuigi uute sõiduautode registreerimine on AMTELi andmetel viimastel aastatel olnud suurem kui sissetoodud autode hulk, siis re-eksporti arvesse võttes pilt muutub ning kasutatud autosid on ülekaalus.

Markide arvestuses registreeriti kõige rohkem BMW, Volvo, VW, Mercedese ning Audi logo kandvaid sõidukeid, kokku 15 445 tükki, mis moodustab uskumatud 61% kogu impordist. Eesti autoostjad on jätkuvalt saksa ja rootsi preemiumi usku!

Ühtlasi on see kinnitus sellest, et eesti autoostja eelistab brände, mis uuena paljudele kättesaamatuks jäävad. Toyota, mis uuena Eestist ostetud autode müügiedetabelit juba aastaid juhib, on ka sissetooduna populaarne: mullu imporditi Eestisse 823 seda marki kasutatud autot.

Sissetoodud mudelite TOP 3

Mudelite lõikes oli otse loomulikult number üks keskklassi kuuluv Volkswagen Passat, mida 2019. aastal osteti sisse kokku 1372 tükki.

Passateid on ka sõidukite registris kõige rohkem. Tõsi, nende keskmine vanus on jätkuvalt 16 aasta kandis, ning lisaks tuleb arvestada, et nii suur kogus Passateid tuleb kokku kõigi mudeliaastate peale.

Kõige populaarsemad Volkswagen Passatid on esmaselt registreeritud 2015. aastal (261 autot) ning 2016. aastal (217 autot) aastal, ehk eelistakse just viimast (natuke kasutatud) põlvkonda.

Passatile järgnesid BMW kolmas ja viies seeria. Mõlemad Baieri autotehase mudelid on hinnatud pisut sportlikumate preemiumklassi sõidukitena.

Ka BMW-d eelistati osta võimalikult “värskena”: mõlema mudeli eelmine generatsioon on alles hiljuti tootmisest maha läinud ja valikut on, sest Lääne-Euroopas vahetavad paljud just praegu neid uute vastu välja.

Eesti autoregistrisse sattus 2019. aastal ka nii mõnigi rariteet nagu Aston Martin (5 autot), Ferrari (8 iludust), McLaren (6 autot) ja Lamborghini (5 autot).

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena