See põhineb viimati Eesti aasta autoks valitud sõiduautol Mazda3 ja pressimaterjali kohaselt on see auto lisaks viimasele juba teine uue põlvkonna Mazda, millel on ette näidata „inimkeskne interjöör“. Ja ehkki tootja ei täpsusta, kellele olid suunatud vanemad sõidukid, võib teksti autoreid nii „kolme“ kui ka „tsee-iks-kolmekümne“ osas uskuda, sest lisaks hoogsale välimusele on mõlema trumpässaks veel nende nägus interjöör, mille viimistlusele ja koostekvaliteedile pole kättesaadavas hinnaklassis teistel Jaapani kaubamärkidel suurt midagi vastu panna.

Mazda CX-30

Ootuspärasem mudeliindeks olnuks CX-4, aga see on juba hõivatud Hiinas müüdava linnamaasturi poolt ja nii eristati suurem „pargimaastur“ väiksemast mudelinimesse nulli lisades. 4,4-meetrine CX-30 on oma luukpära kerega „baasmudelist“ 65 mm lühem, mis on abiks linnaoludes. Kasutusmugavust lisavad ka kõrgemal paiknevad istmed, mis teevad sisse/välja vupsamise mugavamaks, aga võistlejatest sihvakama silueti tõttu tuleb lõivu maksta praktilisuses, sest auto katusejoon on teistest madalam ja uustulnuka telgede „baasmudelist“ 70 mm lühem.

Kuid erinevalt paljudest linnamaasturitele sarnanevatest toodetest võimaldab uus platvorm pakkuda nelikveolisi versioone ja lisaks on kõik meil müüdavad autod nn pehmed hübriidid, milles toetavad bensiini põletavaid jõujaamu mootorgeneraatorid.

Kahe mootori, käigukasti ja veoskeemiga

Eestis pakutakse seda autot kahe jõuallikaga, mis saadaval kas kuuekäigulise manuaal- või automaatkäigukastiga. Baasmootoriks on kaheliitrist vabalt hingavat ottomootorit ja mootorgeneraatorit koondav Skyactive-G - 90 kW/122 hj @ 6000 p/min (213 Nm @ 4000 p/min) - mida pakutakse meil esiveolises „ümbrikus“.