Forbesi poolt kokku pandud edetabel näitab, et üha enam teenivad YouTube'is raha lapsed. Siinkohal ei peeta silmas teismelisi, vaid just lapsi - platvormi enimteeniv staar on videoblogi Ryan's World nimitegelane Ryan Kaji, Texasest pärit poiss, kes on vaid kaheksa-aastane.

23 miljoni jälgijaga Ryani kanalil näidatakse tavalisi lasteasju - tema kõige populaarsemas videos, millel on pea 2 miljardit vaatamist, kogub ta täispuhutavas mängumajas plastikust üllatusmune (vt loo päises olev video). Ka teised ta videod on valdavalt seotud mängude ja mänguasjadega.

Ryani populaarsus on uskumatult suur juba mitu aastat. Juba eelmisel aastal oli ta enimteenivate juutuuberite pingereas esikohal ning sissetulekud aina suurenevad. Näiteks 2018 aastal suutis ta võrreldes eelmise aastaga rahavoogusid kahekordistada. Forbes viitab, et valdav osa sissetulekutest pärineb sponsorlepingutest, reklaamidest, kanaliga seotud kaupade müügist ja tuuridest. Kokku teenis Ryani kanal aastaga hinnanguliselt 26 miljonit USA dollarit.

Ka teised edetabelis olevad nimed on valdavalt seotud laste toodetud või lastele mõeldud sisuga. Kolmandal kohal on näiteks Venemaal sündinud, kuid tänu oma YouTube'i edule nüüd Ameerikas elava kuueaastase Anastassia Radžinskajaga seotud kanalitegrupp Nastya, mis teenis aastas 18 miljonit dollarit. Kokku kuulub selle alla kuus kanalit, kus valdavalt näidatakse Anastassiaga seonduvat - mänge, tema sõpru, ta isa ja muud. Kõnekas on ka see, et näiteks eelmisel aastal ei olnud Nastya kanal isegi esikümnes.

Maailma populaarseim lapsehoidja nõuab oma

Samuti on lastele või noortele suunatud ja mängudele keskendunud valdav osa teistest kanalitest, mis esikümnes on. Tõsi, viis esikümne kanalit tegelevad pigem videomängude mängimisega - lemmikuteks on Minecraft ja Fortnite, mis samuti on populaarsemad pigem nooremate mänguhuviliste seas.

Spetsialistide sõnul on trendi taga ilmselge loogika. "YouTube on maailma kõige populaarsem lapsehoidja," selgitas Forbesile digitähtede haldamisega tegeleva agentuuri Yoola juht Eyal Baumel. Ka maineka Pew uuringukeskuse uurimused näitavad, et lastega videod saavad pea kolm korda enam vaatamisi ning 81 protsenti vanematest laseb enda alla 11 aastastel lastel YouTube'is videosid vaadata.

Kuna reklaamiostjate jaoks on alati olnud üheks kõige-kõige soovitumaks sihtrühmaks lapsed, kuna nende mõjutamine on lihtne ja läbi nende saab vanemate ostuotsuseid mõjutada, ongi populaarsed lastevideod hea võimalus enda tooteid sihtrühmale tutvustada ning vanemad mänguasju ostma panna. Just uute mänguasjade tutvustamisele on keskendunud ka Ryani kanal, mis varasemalt kandiski nime Ryan's Toy Review ehk mänguasjade arvustused.

USA võimud on lastele suunatud reklaami probleemiga ka tegelema hakanud - kui traditsioonilises reklaamimaailmas on lastele suunatud reklaam piiratud, siis internetimaailmas teadagi mitmed keelud ei kehti. Järgmisest aastast hakkab YouTube aga USA võimude survel lastele suunatud reklaamide hulka piirama ja see korraldab tõenäoliselt märkimisväärselt ringi ka enimteenivate juutuuberite edetabeli.

2019 enimteenivate YouTube'i sisuloojate TOP 10:

  1. Ryan Kaji - 26 miljonit dollarit
  2. Dude Perfect - 20 miljonit dollarit
  3. Nastya - 18 miljonit dollarit
  4. Rhett and Link - 17,5 miljonit dollarit
  5. Jeffree Star - 17 miljonit dollarit
  6. Preston Arsement - 14 miljonit dollarit
  7. PewDiePie - 13 miljonit dollarit
  8. Markiplier - 13 miljonit dollarit
  9. Daniel Middleton - 12 miljonit dollarit
  10. Evan Fong - 11,5 miljonit dollarit

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena