5. detsembril toimus Helsingis pidulik auto- ja liiklusvaldkonna aastagaala, mis toob kokku valdkondade tipud ja kus õhtu üheks naelaks on Aasta auto Soomes võitja väljakuulutamine.
Aasta auto valimine on meie põhjanaabrite juures pikk ja põhjalik protsess: esimene “rehitsemine” toimus 6.11 Nummela lennuväljal, kus autoajakirjanikud said tutvuda 35 tänavuse uudismudeliga, mis žüriiliikmete poolt äramärkimist leidsid.
Pikk proovisõidupäev lõpes hääletusega, kus iga kohtunik sai valida finaali kuus soosikut. Tänavu jõudis neid sinna koguni seitse, sest kaks mudelit said samavõrra punkte.
Soome aasta auto finaali jõudsid Audi e-tron, Mazda 3, Peugeot 208, Renault Clio, Škoda Kamiq, Škoda Scala ja Toyota Corolla.
Finalistide pingerea tegemiseks oli žüriiliikmetel mõni nädal aega. Nende nädalate jooksul tehti veel põhjalikke proovisõite, võrreldi, kaaluti, … ilmselt ka vaieldi iseendaga, sest auto, mis tiitli saab, peab vastama ka laiemalt Soome autoostjate ootustele.
5. detsembril kuulutati võitja välja ning selgus, et kohtunikud on tänavu olnud täiesti ühel meelel ja Aasta auto Soomes 2020 tiitli vääriliseks valinud Škoda Kamiqi, Tšehhi autotootja SUV valiku kõige kompaktsema mudeli. Kamiq edestas teisele kohale tulnud Toyota Corollat koguni 33 punktiga.
Žürii tõstis Kamiqi puhul esile häid sõiduomadusi ja väga head hinna-kvaliteedi suhet. Kiita said nii interjöör kui ka kujustus üldisemalt, infolust ja nutikad panipaigad. Kõik see, mida me Škoda puhul oleme harjunud ootama, on Kamiqil olemas, ja rohkemgi veel.
Pole ime, et kaht tänavust Škoda uudismudelit – Kamiqit ja Scalat – on nimetatud Volkswageni kirstunaelteks ja liikumapanevaks jõuks Tšehhi brändi tagasipuksimisel Ida-Euroopasse (see on õnneks soovmõtlemine, Škoda on suurtel Euroopa turgudel hinnatud automark).