Uuendatud Lexus RX: vaikne interjöör ja mugav sõit
Minu jaoks on just Lexus RX see mudel, mis täidab teistest paremini kõnealuse kaubamärgiga kaasas käiva lubaduse luksusliku sõidukogemuse osas. See ei kopeeri võistlejaid, sest just RX lõi enne sajandivahetust koos esimese BMW „iks-viiega“ luksuslike suurte linnamaasturite turuosa, kuhu nüüd isegi Aston Martin ja Ferrari üritavad end sisse nügida.
Esimene RX pakkus raamile ehitatud maasturitest mugavamat sõidukogemust ja nende liistude najal toimetatakse tänase päevani. Ja õnnestunult, sest proovitud uuenduskuuri läbinud F SPORT S-varustuses RX 450h oli sedavõrd diskreetselt toimetav tükk, et isegi lipulaeval Lexus LS pole nii vaikset interjööri – müratase jäi maanteel hoolimata 20-tollistest lamellrehvidest alla 70 dB!
Kas päriselt?
Jah, ehk täpsemalt vahemikku 68-70 dB, mis on parim tulemus viimase paari aasta jooksul proovitud autode seas. Isegi kui see juhtus olema ebaharilikult sileda asfaldiga teelõik, on siiski tegu väga vaikse masinaga. Ajam on kiirushoidikuga sõites kuuldamatu.
Head muljet täiendab ruumikas valgusküllane interjöör, millel on mudelist LS ühtlasem viimistlustase. Vähemasti antud varustuse korral puudusid autos suured kontrastid – nagu sedaanis nähtud keerulised origamiga sarnanevad volditud polstripaneelid versus käigukastitunnelit kattev odav plast – ja sõitjateruum mõjus ühtse tervikuna, milles märksõnadeks tepitud nahast paneelid, nägus ja puudutades pehmena mõjuv plast ning ehisdetailide tipptasemel viimistlus.
Lisaks meeldis armatuurlaua juhikeskne kujundus ja juhtseadmete paigutus - välja arvatud rooli taga olev kiirushoidiku kang, mis eeldab lihasmälu treenimist –, samuti kõige lihtne mõistetavus (mis on loogiline, sest mudeli põhiturg on Atlandi taga).