Eesti mainekamale autoauhinnale jäid tänavuses finaalis uudismudelitest kandideerima kuus: Audi e-tron, BMW kolmas seeria, Kia XCeed, Mazda3, Renault Clio ja Toyota RAV4.

Ajakirja Tehnikamaailm eestvedamisel järjekorras juba 20. korda korraldatud Eesti aasta auto konkursi võit läks Jaapanisse – Eesti autoajakirjanikest koosnev žürii andis enim punkte Mazda 3-le .Viimati oli Mazda Eesti aasta auto konkursil tipus 17 aastat tagasi, kui esikoha pälvis Mazda6.

20 aasta jooksul teise Eesti aasta auto tiitlini jõudnud Mazda tõusis Peugeot, Volkswageni ja Renault´ kõrvale – neil neljal on läbi aegade kaks esikohta. Neist edukamad on olnud vaid Škoda nelja ning Opel kolme esikohaga.

Suuremat glamuuri Eesti autode iludusvõistlusega ei kaasne, sest aasta auto mõjuväli pole teab mis suur: ostja jaoks on olulised muud argumendid. Võitja kuulutati juba kümnendat aastat järjest välja ETV Ringvaate saates.

Tõnu Ojala, EAA peakorraldaja ütles Ringvaates, et seekord on finaali kokku tulnud realistlik pilt autodest: sisse on tulnud esimene elektriauto, Audi e-tron. “Valik on kirju ja põnev.”

Tänavu testis koos saatejuht Jüri Muttikaga finaliste laulja ja saatejuht Karl Taukar, kes muuhulgas leiutasid uue muusikastiili “keskluku karaoke”. Taukar ise hindab autode juures vaiksust. Järele saab saatelõiku vaadata siin.

Taukar hindas Kia XCeedi üheks potentsiaalseks võitjaks, Audi juures võõristas digipeegleid, RAV4 puhul aga kiitis auto pöörderaadiust. Clio puhul meeldis ja ei meeldinud ühekorraga selle väiksus. Mazda3 esiots oli tore tema meelest, aga üldiselt ei tekitanud auto emotsioone. 80 000 euro eest BMW kolmanda seeria ostjal palus Taukar enne perearstilt läbi käia, aga auto ise on hea.

EESTI AASTA AUTO 2019 FINALISTIDE LÕPPJÄRJESTUS

1. Mazda 3 94 punkti
2. Renault Clio 91 punkti
3. Kia XCeed 63 punkti
4. BMW kolmas seeria 62 punkti
5. Toyota RAV4 55 punkti
6. Audi e-tron 31 punkti