Asi selgeks: mis juhtub, kui paaki satub vale kütus, AdBlue või vana biokütus?
Päris täpset statistikat, kui palju autosid aastas remonditöökotta satub põhjusel, et paaki on sattunud vale kütus, pole kuskilt võtta. ADAC hindab Saksamaal suurusjärguks 20 000 eksimust aastas, Soome Autoliidu autoabi saab sadu väljakutseid. Midagi saab ka ise ära teha, et vale kütuse tankimine suuremat jama kaasa ei tooks.
Põhjusi, miks auto kütusepaaki satub diisli asemel bensiin või vastupidi võib olla palju. Näiteks rendiauto puhul võib asi viltu minna. Või on võõras tanklas loominguliselt kütuse märgistamisele lähenetud. Või siis on tankides vaja telefoniga rääkida. Või on peres mitu autot ja läheb lihtsalt sassi… Igasuguseid asju võib juhtuda.
Soome Autoliidu statistika põhjal ongi kõige suurem tõenäosus vale kütust tankida juhul kui peres on rohkem kui üks auto või sõidetakse vaheldumisi ametiauto ja isikliku sõiduvahendiga.
Eksimise vastu kindel rohi on iga kord enne tankima hakkamist vaadata auto kütuseluugi peal olevat märki ning kui see jääb segaseks, siis tehnilist passi. Kui seda pole, saab andmeid maanteeameti sõiduki taustakontrollist vaadata.
Soome Autoliidu ekspertide soovitus on enne tankima hakkamist iga kord igaks juhuks veenduda, et kütus, mis paaki siseneb, on see, mis ette nähtud. Eksimuse tagajärjed mõjuvad rahakotile laastavalt ja jätavad juhi pikaks ajaks jalameheks.
Vaata järele, mis kütus autosse käib. Vali hoolikalt õige püstol. Kontrolli veelkord. Tangi.
Need hoiatused tunduvad küll pisut ülepaisutatud, aga arvestades vahejuhtumite hulka, on kasulikum üheksa korda mõõta ja üks kord tankida. Tõsi, kui sa tahad, et autoabil oleks tööd, lase paaki, mis parasjagu juhtub.
Tankuri juures viga taibates oled õnneseen
Vale kütuse tankimine on ALATI kehv lugu. Seega kui oled viga märganud, säilita rahu nagu Karlsson. Sest kui hakkad rapsima, oled lühikese ajaga tuhandete eurode võrra vaesem.
Oled õnneseen, kui saad oma veast aru kohe tankides. See tähendab, et vale kütus tuleb paagist välja saada ja paak puhastada.
Kui aga jõudsid auto käivitada, siis pumbatakse vale kütus kütusesüsteemi. Soome Autoliidu statistika põhjal tehakse seda viga tihti siis, kui autot tankurist eemale sõidutatakse, et saaks paagi tühjaks pumbata.
Selleks, et rool lukku ei läheks, tuleb süüdet keerata. Ja ongi käes. Õnnelikud on siinkohal need, kel võti ees: siis rool lukku ei lähe. Mida aga teha “nupust” käivituva autoga? Vastus on paraku margispetsiifiline.