Puust ja punaseks: liikluskindlustus (ja mõnikord ka kasko) ei aita kui teed neid asju
Kohustusliku liikluskindlustusega onsõiduki valdaja vastutus kolmandale isikule tekitatud kahju eest kindlustatud. Paljude jaoks tuleb aga üllatusena, et on rida kohti ning olukordi, kus liikluskindlustus ei kehtigi. Teatud puhkudel on abi kaskost, aga ka mitte alati.
Kohustuslik liikluskindlustus peab olema igal liikleval sõidukil ning liiklusõnnetuse korral katab see kolmandale isikule tekitatud kahju. Aga mitte alati. On rida olukordi ja kohti, kus liikluskindlustus ei kehti. Siis võib abi olla vabatahtlikust sõidukikindlustusest ehk kaskost.
Praamil liikluskindlustus ei kehti
Liikluskindlustus on kohustuslik kindlustus, mis kehtib teeliikluses. Tee viib praamile ja sealt välja. Praamile ja sealt maha sõites kehtib kindlustus, aga autotekil mitte.
Parvlaeva meeskonna ülesanne on sõidukijuhile ette näidata õige sõidurida, kuhu sõiduk parkida, kuid edasise liiklusturvalisuse eest vastutab autojuht. Tema peab tagama ohutu manööverdamise, liiklemise ja parkimise nii nagu maanteeliikluseski.
Kindlustusseltsid tõlgendavad praamikahjusid sõltuvalt asjaoludest. Näiteks kui alus seisab kai ääres selleks, et sõidukeid maha ja peale lasta ning kaks autot ninapidi sissesõidurambil kokku saavad, on see teel tekkinud kahju. Jama muidugi palju, sest tuleb leida süüdlane.
Või kui keegi ootejärjekorras uksega autole külge äsab ja mõlgi sisse lööb, katab kahju liikluskindlustus – seda muidugi juhul, kui lööja on tuvastatav.
Aga kui oled otsustanud loobuda algsest plaanist, viibida ülesõidu aja autos (ohutusnõuded näevad tegelikult ette, et autotekilt tuleb ülesõidu ajaks lahkuda ning vastavad sildid on ka praamidel väljas) ja mingil momendil tahad näiteks vetsu minna ent mõlgid hooletult ust avades kõrvaoleva autot, siis pead kahjud ise kandma.
Kui olemas on kasko, siis olenemata õnnetuse põhjustajast hüvitatakse alusel toimunud mõlkimised, müksud ja kokkupõrked ja muud sarnased kahjud. Juhtum tuleb võimalikult kohe ja täpselt fikseerida, teha avaldus ja kui otsus on positiivne, tasuda omavastutuse lepingujärgne summa.
Niisiis tasub meeles pidada, et merel viibides ei laiene mootorsõidukile liikluskindlustus. Olgu tegu praami või pargasega, möllaku torm või maru, olgu kapten purjus või junga roolis (valed juhtimisvõtted), teeliikluse ja kindlustusega ei ole sel mingit pistmist.
Juhul, kui parvlaeval olevad autod liiguvad näiteks laevajuhtumise või ilmastikuolude tõttu, siis seda ei käsitleta kui liiklusõnnetust ning seega ei hüvita tekkinud kahjusid ka liikluskindlustus.
Sellises olukorras tuleks kindlasti koheselt kontakteeruda vedajaga, kellega koos tuleb leida lahendus ja kulud ära klattida.
Jääteedest, võistlusaladest ja -väljakutsest, kindlustuskelmusest ja alkoholojoobest loe edasi SIIT