PROOVISÕIT | Teeme tutvust Renault Clio viienda põlvkonnaga
Renault logo kandvaid masinaid leidub Eestis ohtrasti – 2019. aasta uute autode müügitabelis hoiab Renault kaubamärkide arvestuses koguni kolmandat kohta. Teedel jääb ühtelugu silma kompaktne Megane, levinud on ka väiksemat sorti linnamaasturid (Captur & Kadjar) ning Uberit tellides võite isegi Talismani trehvata. Kõigist Renault’ mudelitest populaarseim on aga ülejäänutele suuruse osas alla vanduv Renault Clio.
Tuleb tunnistada, et minu jaoks on just Clio Prantsuse auto sünonüüm. Lõuna-Euroopas kohtab neid sageli, sest Clio on teisteski riikides ostetuim Renault, olles omas klassis kogu Euroopas populaarseimaks valikuks. Viimase pea kolmekümne aasta jooksul on tehasest välja vuranud 15 miljonit Cliot, millest eelmise, ehk neljanda põlvkonna arvele (2013-2019) võib kanda 2,6 miljonit autot.
Välimuselt eelkäijaga sarnane
Ehkki mullu läks kaubaks ligi pool miljonit Cliot, näis prantslastele vaatamata sellele, et aeg on küps uue mudeli jaoks. Kuid tegu polnud rõõmsa uudisega kõigi osaliste jaoks, sest niivõrd olulise müügiartikli korral pidid disainerid enamuse loomepalangust tagasi sahtlisse suruma, et mitte ehmatada vaoshoituma maitse esindajaid. Seepärast piirduti auto väliskujunduse juures vaid kosmeetiliste muudatustega.
Milleks muuta asja, mis töötab, eks ole? Asjatundmatu silma jaoks on viimase kahe põlvkonna esindajad äravahetamiseni sarnased, ehkki tegelikkuses ei kattu ükski uuema Clio kerepaneel vanema mudeli detailiga. Tuvastamisraskuste korral tasub kiigata päevasõidutulede suunas – need on uuemal versioonil Renault’ signatuuri järgivalt C-tähe kujulised ja sarnase motiivi leiate ka auto tagatuledest.
Disainerite sõnul tegevat viimased masina pimedal ajal visuaalselt laiemaks ja lisaks on viiendal põlvkonnal valgusdioodidel põhinevad tuled autode põhivarustuses. Mis viitab omakorda sellele, et viibime uue standardlahenduse sünni juures, kui seesugused „tükid“ baaslahenduses juba väikeautodelegi jõuavad. Tegu on ilmselt sarnase arenguga, mille on tänaseks läbi teinud ka konditsioneerid.
Mis veel silma jääb? Mootorikattel olevad voldid on muudetud jõulisemaks, klaasipuhastajad poevad puhkeasendis mootorikatte taha varju ja tagauste lingid leiate endiselt C-piilarist. Auto on küll pikkuse osas eelkäijast 12 mm lühem – tänu lühemale esimesele ja tagumisele rataste ees olevale ülendile – aga ilmselgelt oleks liialt optimistlik arvata, et see masinat vaadates kusagilt välja paistab.
Kvaliteetne interjöör
Autosse sisse piiludes jäävad uuendused hoopis paremini silma. Eelkäija sai kriitikute käest sugeda eeskätt kehvapoolsete materjalide tõttu ja seepärast leidub nüüd enam silma ja käe alla jäävatel pindadel palju pehmemat plasti, mis mängib kaasa ka laia kohandamisvõimaluste valikuga. Lisaks näeb igati kaasaegne välja digitaalne näidikupaneel, mida pakutakse Cliole esimest korda.