Keskkonnaministeeriumis sündinud ja Keskkonnainvesteeringute keskuse poolt täitmisele kuuluv elektriautode ostutoetuse meede peaks veel tänavu novembris avanema: teada antakse sellest üleriiklikes päevalehtedes 30 päeva enne.

Ega aruandlus pole niisama!

Seda, kas 5000-eurost ostutoetust ka eraisikutele jagub, ei oska täna öelda, meetmes ja selle seletuskirjas on toetuse saajate osa üsna segaselt lahti kirjutatud.

Parketikõlbulik on see, kes sõidab 4 aastaga Eestis vähemalt 80 000 kilomeetrit, millest omakorda 80% Eestis on valmis seda tõestama: selleks paigaldatakse “toetusautole” tasuta GPS, mis saadab andmeid KIK-i.

Kes GPSiga nõus ei ole, määrab iga-aastase ülevaatuse aja, mil ta auto ametnikele ette näitab ja tõestab, et on sellega Eestis nõutud arvu kilomeetreid sõitnud.

Raha saab kui kõik tingimused on täidetud

Ostutoetuse meetmes on kirjas, et riikliku toetusega soetatav M1 või N1 kategooria elektriauto peab vastama kõigile seatud tingimustele: kui kasvõi üks tingimustest pole täidetud, võib 5000 eurost suu puhtaks pühkida.

Meie tabelist jäävad sel juhul välja Euroopas ülipopulaarsed Tesla Model 3-d, sest Eestis puudub edasimüüja. Ja olgu auto kuitahes hea ja soodne, see tingimustele ei vasta.

Samuti on lahtine, kas Polestar 2 toetusesaajate rivvi mahub: hinna poolest justkui kõlbaks (osta tohib auto, mis maksab kuni 60 000 eurot koos käibemaksuga), aga ametlikku esindust (veel) ei ole.

Toetusega ostetavale sõidukile esitatavad tingimused

1) M1 või N1 kategooria täiselektriline ehk ainult elektri jõul liikuv sõiduk;
2)elektrisõiduk peab ostmise hetkel olema uus, see tähendab, et elektrisõiduki esmane registreerimine toimub Maanteeametis pärast taotluse rahuldamist;
3) elektrisõiduki maksimumkiirus on suurem kui 60 km/h;
4) elektrisõiduk soetatakse AMTELi poolt tunnustatud automüüjalt esmasesse omandisse; 5)elektrisõidukil on vähemalt kaheaastane garantii või samaväärne läbisõidukilomeetrites väljendatud garantii;
6) elektrisõidukil on ELi tüübikinnitus;
7) elektrisõiduki maksumus ei ole suurem kui 50 000 eurot käibemaksuta.
(2) Kui elektrisõiduk ei vasta kasvõi ühele käesolevas määruses kehtestatud tingimusele, siis taotlust toetuse saamiseks ei rahuldata ja KIK teeb taotluse rahuldamata jätmise otsuse.

Millised konkreetsed autod nendele tingimustele vastavad ja seega ostutoetusega ostetavad on, vaata SIIT!