2017. aastal algatasid BMW, Daimler, Ford ja VAG Euroopas konsortsiumi, mis sai nimeks IONITY ja mille suur eesmärk on 2020. aastaks rajada vähemalt 400 võimsat elektriautode kiirlaadimisjaama üle Euroopa.

Kokku lepitud laadimisstandard on CCS, teisi standardeid toetatakse adapterite kaudu. Esimesed jaamad juba Euroopas töötavad. Eestis on IONITY partneriks kütusemüüja Circle K. Ent esialgu ei ole IONITY kaardile Eesti laadijaid märgitud isegi kavasolevateks.

Tallinna ja Riia vahet silkavatele autodele

Uue aasta alguses paigaldab Circle K Via Baltica äärde jäävatesse Märjamaa ja Häädemeeste jaamadesse uue põlvkonna IONITY elektriautode kiirlaadijad, millega saab 100 kilomeetri jagu energiat laadida 3-5 minutiga.

Circle K mootorikütuste müügidirektor Raimo Vahtrik ütleb, et kaks IONITY laadijat on mõeldud eeskätt neile elektriauto omanikele, kes sõidavad Tallinna ja Riia vahet.

„IONITY laadimiskiirus võimaldab kuni viie minutiga tagada elektrisõidukile 100 kilomeetri jagu energiavaru, ehk autojuht saab oma teekonda jätkata ilma pikema viivituseta,“ rääkis Vahtrik.

Võimalik, et jaamu tuleb veelgi

Esimeses järjekorras paigaldatakse Märjamaa ja Häädemeeste teenindusjaama 2 350kW kiirlaadijat ja 2022. aasta mõlemasse teenindusjaama lisaks kuus superkiiret 350kW laadijat.

Superkiirlaadijaid on võimalik kasutada laadimiseks samaaegselt ilma võimsuskaota. Ja vastuseks küsimusele, kas IONITY laadijaid tuleb Eestisse veel: jah, Circle K peab läbirääkimisi võrgustikku edasise laiendamise osas.

Seda, millal kiirlaadijad täpselt avatakse, Circle K Eesti esindaja veel ei oska öelda. Ettevõte paigaldab IONITY need rahvusvahelise koostöökokkuleppe raames.

Mõlema teenindusjaama osas on liitumistaotlused Elektrilevile esitatud ja laadijate paigaldamise täpsem aeg oleneb võrguliitumiste väljaehitamise kiirusest.

Sellest, kui palju maksab, mis autosid laadida saab ja kas meil on seda kõike vaja, loe SIIT

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena