Eestis müüdi septembris 1725 uut sõiduautot, mis ületab eelmise aasta septembri müügi tervelt 12,2%. Üheksa kuu kokkuvõttes on Eestis müüdud 20 618 uut sõiduautot. Seda on 0,5% rohkem kui mullu samal ajal.

Kõik on nii kui enne: maasturitaolised ruulivad

Segmentide osakaalu võrdluses eelmiste kuude tendentsidega suuri muudatusi septembris polnud ja jätkuvalt on kaks kõige suurema osakaaluga segmenti keskmised maasturid (27,5%) ja väike – keskklassi autod (26,6%).

Hübriidautosid eelistasid kliendid 198 korral, CNG gaasiautosid müüdi 86, elektriautosid 4. Kaksikajamite turu valitseja on Toyota, RAV4, Corolla ja CH-R mudelitega, CNG-autode seas Škoda Octavia.

Margitabeli tipp

Markidest tõusis septembris liidrikohale Škoda 286 müüdud sõiduautoga ja vaid kahe auto võrra vähem müüdi Toyota mudeleid.

Kolmandat-neljandat kohta jagasid Kia ja Volkswagen 153 sõiduautoga. Viies koht ja samuti üle saja müüdud auto on Renault’l. Ja siis juba Peugeot, Honda, Opel, Citroen ja üllatuslikult BMW, kõik alla saja piiri. Ent BMW 54 auto müüki tuleb pidada väga heaks tulemuseks!

Üheksa kuu lõikes juhib Toyota 508 autoga Škoda ees. Tšehhi autotootja alistab tänavu 3000 piiri, aga kas see õnnestub ka Renault’l, peavad näitama aastast alles jäänud kolm kuud. Üle tuhande klubisse kuuluvad veel VW ja Kia ning Peugeot ja Citroen.

Alla tuhande jäävad üheksa kuu lõikes Dacia, Honda ja Opel. Kusjuures Renault Grupi pailaps, Dacia, on tänavu protsentuaalselt kasvatanud möödunud aastaga võrreldes müüki 46,4%, mis on tavamarkide segmendis kõige kõvem tulemus.

Automarkide edetabel

Mudelite esikümme

Mudelitest oli sügiskuul edukaim Škoda Octavia 107 autoga, napilt jäid maha kaks Toyota mudelit, Corolla 103 ja RAV4 100 müüdud ühikuga.

Esikolmikus on n-ö keskkonnasõbralikud hübriidajamiga autod, mis tähendab, et autoostjatele hakkab kohale jõudma teadmine, miks gaasipaak või elektriajam kasulikud on.

Neljandal kohal septembri mudelitabelis on hea tuttav linnamaastur Kia Sportage. Maaletooja sõnul on käed ja jalad tööd täis, et autosid ette anda. Üheksandal kohal on teinegi Kia: keskklassi Ceed, mida samuti ostetakse jätkuvalt väga hästi.

Üheksa kuu esikümmet vaadates leiab sealt vaid ühe mudeli, mida tänavu üle 1000 on müüdud: Toyota RAV4 linnamaasturi.

Kusjuures, üllatus-üllatus: tänavuses esikümnes on vaid 4 linnamaasturit, ehkki võiks ju arvata, et kogu tabel meenutab maasturitaolist eset.

Tervikpilt on aga tervitatavalt värviline: ägeda olemisega Corolla nagunii, aga ka väike supervahva Renault Clio; juba eelpool nimetatud Kia Ceed ja VW Golf. Ning üks vastupandamatu mahtur, berlinks ehk Citroen Berlingo muidugi ka.

Mudelite edetabel

Tarbesõidukite müük kukub

Mihkel Nestor oma nädalakommentaaris ütles, et Eesti majanduses oleks nagu kaks eri maailma: kui tarbimine kasvab, siis tööstus kidub.

See paistab silma ka tarbesõidukite müüginumbrites, mis järjest langevad. Üheksa kuu kokkuvõttes on 7,7% vähem töökaid neljarattalisi müüdud kui mullu samal perioodil.

Automarkidest oli septembris populaarseim Citroen 101 müüdud sõidukiga ja teisele kohale kerkis Renault 57 sõidukiga. Veokite segmendis oli septembris edukaimad Scania ja Volvo, vastavalt 34 ja 22 veokiga.

Üheksa kuuga on parima tulemuse teinud berlinks, mis ka sõiduautode seas rokib: N kati Citroen Berlingosid on müüdud 474. Popim kesksuur kaubik on Renault Master, kolmas Berlingo sõsarmudel Peugeot Partner.

Tarbesõidukite müük

Dacia ime, nooblite niguripäevad

Üheksa kuud on paras aeg, et teha ettevaatlikke ennustusi aasta lõpukuudeks. Kõikide markide müügiarve ette võttes on näha, et n-ö tavaautodel läheb väga hästi, esmaklassibrändidel mitte võib-olla nii väga.

Dacia imest sai juba räägitud: möödunud aasta septembrini 604 müüdud autot, tänavu 884. Protsentuaalselt 46,4% kasvu! Noobelmarkidest läheb jätkuvalt väga hästi Audil, mis on müüki kasvatanud kolmandiku võrra.

Ka Jaguar on positiivse kasvu poolel, aga müügiarvud on siiski väikesed: 34 autot mulluse 25 asemel annab küll kõva plussi, aga ebatõenäoline on, et tänavu isegi 100 täis müüakse.

Huvitav seis on Mazdaga, mis tänavu on samuti eelmise aastaga võrreldes parema tulemuse teinud. Ford 4,7% ja Seat 1% on ju ka ilusad, aga kui mõelda, et mullu pani Seat mööda kosmilisi kõrguseid, on tänavune lahjem.

Kurb seis on Opeliga: hiljuti otsustas Soome esindus kinni panna kõik Baltimaade kontorid ja juhtida ise juga. – 21,4% võiks ju kolme kuuga plussi poole liikuda, aga eks me näe, mis tuul toob.

Lohutuseks: meie protsendid võivad ju siia või sinnapoole kõikuda, aga näiteks Saksamaaga võrreldes müüme me kogu aastaga kümme korda vähem kui nemad ühes kuus. Torm veeklaasis ookeani üle ääre ei loksuta.

Kogu tabelit vaata SIIT