Model 3 on Euroopa olulisematel turgudel seljatanud isegi VW Polo ja Golfi
Tesla Model 3 on tõusnud Euroopa olulisematel elektriautoturgudel esisoosikuks. Norras ja Hollandis on see seljatanud üllatuslikult isegi Volkswagen Polo ja Golfi. Saab olema huvitav jälgida, kas I.D. 3, sakslaste esimene rahva-elektriauto suudab Tesla Model 3 edulool jalad alt saagida
Norra kõrval on Holland tõusmas teiseks oluliseks elektriautode turuks Euroopas. Kolmas on Saksamaa, kus esialgu moodustab elektrikate müük kõigi autode seas vaid väikese protsendi.
Autotootjate jaoks on need kolm turgu Euroopas aga märgilise tähtsusega: kui neil saab “kõht täis söödetud”, hakatakse teistel turgudel müüki edendama. See on üks põhjusi, miks osa üleilmseid mudeleid jõuab Eestisse paariaastase viivitusega.
Hollandi automüüjate liidu Bovag andmetel müüdi septembris kogu riigis 5768 Tesla Model 3. Kogus ületab pea neljakordselt augustikuise müügi. Ühtlasi lükkas Model 3 septembris hooga troonilt senise hollandlaste lemmiku, Volkswagen Polo.
Model 3 saabus Hollandis müügile tänavu veebruaris ja sealt peale on auto müük kerinud end kõrgustesse: kui odav on Madalmaade autoostjale 43 390 eurost algav hind ei oska siit vaadates öelda, aga buumi põhjal saab öelda, et on taskukohane ja kindlasti soodsam kui sealmail sisepõlemismootoriga auto ülalpidamine.
Eks näis, mida suudab Volkswagen I.D. 3, mille sõiduraadius on küll väiksem Model 3 omast, aga sellevõrra ka hind odavam: VW esimese rahva-elektriauto hind peaks jääma odavamas otsas 30 000 euro kanti.
Samas, kui Model 3 ka kõige “lahjemas” varustuses teeb I.D. 3-le 50 kilomeetriga “pähe”, siis ei pruugigi hind kõige suurem argument olla. 50 km lisa-sõiduulatust tähendab ühte linnalaadimist vähem. Ka pikemate otste puhul on hea teada, et samal ajal kui VW omanikud otsa otsivad, saad sina järgmise postini veereda.
Norra on jätkuvalt Tesla-maa
Bloombergi andmetel oli Tesla Model 3 Norras kogu kolmanda kvartali müüduim auto. Juulist septembrini läks sealmail kaubaks 3300 Model 3, mida on lausa 900 rohkem kui Volkswagen Golfi.
Ja kui vaadata natuke lähemale, siis Soomes on Tesla tänavu oma müüginumbreid viiekordistanud: ehkki arvud on väikesed, on Tesla Motorsil käes ligi kaheprotsendiline turuosa.
Model 3 on põhjanaabritegi soosik, sest hea hind ning suur sõiduraadius võimaldavad seda igapäevaautona kasutada. Juhid kiidavad ka, et tegu on n-ö juhi autoga, mis “õnneks ei ole isejuhtiv nagu need teised Teslad”.
Kui vaadata Model 3 globaalset müüki, siis kolmandas kvartalis leidis omaniku 97 000 autot. Seda on rohkem kui teises kvartalis ent vähem kui loodetud: algne müügiplaan oli 99 000 Model 3.
Tesla uusim mudel teeb ilma seal, kus riiklikult on võetud selge suund uue aja autodele: nii Norra kui Holland soosivad elektriautode ostmist.
Soodustused on nagu ikka: müügitoetus, soodsam liisin, maksuvabastus, ühistranspordiradade vaba kasutus ja tasuta parkimine. Lisaks panustatakse kõvasti laadimisvõrgu arendamisse.