Põnev autoajalugu: Peugeot 202 pani aluse autoajakirjanike vingele võõrustamisele
Autoajakirjaniku amet kuulub kümne maailma ihaldusväärsema hulka: lõputu hulk ägedaid sõiduvahendeid istumise all, palju reisimist ja uhked võõruspeod. Prantslastel on säärases ülehellitamise juurdumises oma roll: 1938. aastal esitleti Peugeot 202 väikeautot pidulikul ajakirjanikele korraldatud õhtusöögil.
Neil päevil saavad esimesed kutsutud ajakirjanikud istuda tuttuue Peugeot 208 väikeauto rooli. Proovisõitude kõrval jääb aega tutvumiseks kaunite Lõuna-Euroopa maastikuvaadetega.
Kui uskuda ajalugu, on ajakirjanike kuldne põli ja ülehellitamine alguse saanud XX sajandi kolmekümnendatel: prantslased olid ühed esimestest, kes tabasid ära, et kriitikutel tuleb kõht täis sööta ja voodi valmis teha, et nad autot soostuksid lähemalt vaatama ja sellesse ehk ka heatahtlikumalt suhtuksid.
1938. aastal pidulikul õhtusöögil esitletud Peugeot 202 väikeauto pälvis kogu tootmisaja jooksul kiidusõnu, ent ajakirjanikel on selles vaid pisike roll: 104 126 toodetud autot rääkinuks iseenda eest ka siis, kui kirjatsura amet leiutamata jäänud oleks.
Üle saja tuhande moodsa supermini
Väikeautot Peugeot 202, mille eelkäija oli loomulikult Peugeot 201 ja mille järel tuli kuulus 203, toodeti ajavahemikus 1938 – 1942, seejärel tehti 1945. aasta algul veel 20 ühikust koosnev partii, millele järgnes ligemale 3 aastat kestnud seeriatootmine aastail 1946 – 1949.
Uudismudeli ametlik esmaesitlus toimus 2. märtsil 1938 Pariisi peenes Bois de Boulogne linnajao restoranis autoajakirjanikele korraldatud piduliku õhtusöögiga.
Enne ajakirjanikele uhke pidulaua katmist tehti veel üks ainulaadne kampaania: 1937. aasta Pariisi autonäitusel küsitles Peugeot oma messiboksi külastajaid, et selgitada, mida autoostjad uuelt väikeautolt ootavad.
Arvatavasti ei olnud siis enam aega tootmises oleva mudeli kohandamiseks, ent see aktsioon tekitas positiivset vastukaja nii klientide kui ka meedia poolel.
Kõige popim neljaukseline sedaan
Terasest kerega Peugeot 202 disain oli tunnusomases Peugeot’ stiilis. Keretüüpe oli valikus rikkalikult. Enamik ostjaid eelistas neljaukselist sedaani (Berline)*, millest 1948 aastal anti välja ka katuseluugiga versioon.
Praktiliste omaduste poolest see sõiduk just ei hiilanud, pakiruumgi oli pisike ja sellele pääses ligi ainult sõiduki seestpoolt. Kahekohaline kabriolett oli varustatud küll ka pagasiruumi luugiga, ent selle hind oli sedaanist kolmandiku jagu kõrgem.
Enam-vähem sedaaniga samas hinnaklassis oli allaklapitava katusega Peugeot 202, mille esiuksed avanesid nn suitsiidiustena ehk tahapoole.