Elektriautode areng toob kaasa suurima muudatuse autoajaloos viimase kahe sajandi jooksul. Sõidukid, mille mootoriruumis ei ole enam bensiini- ega diiselmootorit ning aku on kolinud põhja alla, muudavad sõidukid oma olemuselt sisepõlemismootoriga autodest erinevaks.

Rootslased on ilmselt esimesed, kes võtavad turvalisuse teema laiemalt jutuks: kuldsed käed võivad ehitada e-ks ju mistahes auto ent kas sealjuures jääb see ka reisijatele sama ohutuks ja stabiilseks sõiduvahendiks?

Kui näiteks juhtub, et tee on libe või jääb ratta alla suur konarus, kas siis muutunud raskuskese võib sõiduki üle nipli visata ootamatult? Turvalisus on olnud võtmeküsimusi XC40 elektrifitseerimisel ning pigem kulugu e-auto arendamisele nõks kauem aega kui et midagi kahe silma vahele jääb.

Esimene e-sõiduk tootja ajaloos

Volvo jaoks on XC40 täiselektriline nunnumaastur esimene e-sõiduk tootja ajaloos. Ja ehkki nunnukas oli ja on jätkuvalt omas segmendis turvalisuse etalon, keskenduti arendustöödes uutmoodi väljakutsetele, mida esitab sisepõlemismootori puudumine ja aku asetus.

“Volvo peab olema turvaline, olgu selle jõuallikas missugune tahes,” kinnitas Volvo Cars’i turvalisusvaldkonna juht Malin Ekholm. “Täiselektriline XC40 on üks turvalisemaid sõidukeid, mida eales oleme loonud.”

Algse XC40 tipptasemel turvalisussüsteemide edasiarendamisel tuli Volvo Cars’i inseneridel elektrilise variandi esiosa struktuur täiesti ümber kujundada ja tugevdada, et leida lahendus olukorrale, kus sisepõlemismootorit enam ei ole.

Volvo Cars’i kõrged ohutusnõuded peavad olema täidetud ja kõik autosviibijad kaitstud, nii nagu kõigis teistes Volvo sõidukites.

“Turvalisuspõhimõtted on selle auto puhul samad nagu igal teiselgi Volvol. Selles viibijate kaitseks peab auto olema loodud turvaliseks,” selgitas Malin Ekholm.

Turvapuur akule ja uus esiosalahendus

Selleks, et võimaliku kokkupõrke korral reisijaid ja akupaketti turvaliselt kaitstuna hoida, on Volvo Cars välja töötanud XC40 jaoks uudse turvastruktuuri.

Akupaketti kaitseb turvapuur, millel on tugevdatud alumiiniumist raam. See on paigutatud auto kerestruktuuri keskele, nii on loodud akupaki ümber ohutustsoon. Akupaketi asukoht põrandas toob sõiduki raskuskeskme madalamale, aidates vältida ümberpaiskumist.

XC40 kerekonstruktsiooni on tugevdatud nii esi- kui ka tagaosas. Kerestruktuuriga integreeritud elektriajam võimaldab paremini kokkupõrkejõude sõitjateruumist eemale suunata ja vähendada nende mõju autosviibijaile.

Aktiivturvasüsteemide osas pakub täiselektriline XC40 samuti uudseid tehnoloogilisi lahendusi. Tegemist on esimese Volvo mudeliga, mis on varustatud uue juhiabisüsteemide platvormiga, mille tarkvaraarendajaks on Volvo Cars’i ja Veoneeri ühisettevõte Zenuity.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena