Kõnealuse buumi haripunkt on ilmselt alles ees, mistõttu poleks ma üllatunud, kui enne jõule maanduksid lettidel maastureid meenutavad röstrid või mõnel kunstnikul palutaks Viktor Vasnetsovi maal „Vägilased“ kunstiajaloo õpikute tarvis ringi maalida, et kangelased hobustelt linnamaasturitesse ümber istutada. Moodsa aja lapsed ei pruugi uskuda, et ka kaeramootori najal kunagi sõita sai.

Kia on kõnealuse trendi hästi ära tabanud, mille tõestuseks on hiljemalt oktoobri alguses Eestisse jõudev xCeed, mis pole ei midagi muud, kui uude ülikonda riietatud ning baasmudelist kõrgema kliirensiga Kia Ceed. Baasmudeli (Ceed), universaali (Ceed CW) ja viimase sportlikuma versiooni (ProCeed) kõrval on see juba neljas kereversioon, mille abil kolmanda põlvkonna Ceed teie kukrut tuulutada soovib.

Kia xCeed

Lisaks kujundusele erineb xCeed baasmudelist veel kliirensi ja mõõtude poolest. 18-tolliste jalavarjudega on uustulnuka kliirensiks 184 mm, mis on baasmudelist 44 mm suurem – 20 mm vedrustuse ja ülejäänu suurema läbimõõduga rataste najal – mis võib näida esmapilgul tühine, ent jääb võistlejate seas suurimat kliirensit omavale Nissan Qashqaile alla ainult nelja millimeetriga.

Maskid maha

Nii et kui järgmine kord üleaedsega kanatarvikuid grillides praalimiseks läheb – ja kui naabrimehe hoovis on Ford Focus Active, Mercedes-Benz GLA, Seat Ateca või Toyota CH-R – siis teate, et kõhualuse kõrguse osas pole neist ühestki teie xCeedile vastast. Nagu 426-liitrit mahutava pakiruumigi osas, mis on baasmudelist 31-liitrit suurem ja jääb mahu osas alla ainult Nissan Qashqaile (tavaseades 426 vs 430 liitrit).

Auto telgede vahe on baasmudeliga sama, ent kuna xCeedi tagaosa on Ceedi kerest pikem, ei võta „kupeelaadse ilmega“ uustulnuka langev katusejoon palju matti ka teises reas istujate pearuumist. Keskmist kasvu täiskasvanul annab omasuguse taha istuda küll ja põlvede ette jääb varu 3-4 sentimeetri jagu, ent inimese juuksed on pidevalt ametis laepolstri harjamisega.

Tänu pikemale esi- ja tagaülendile on xCeed põhimudelist 85 mm pikem, selle rõhutatud rattakoopad teevad ta esmasündinust 26 mm laiemaks ja musklis siluetti rõhutab ka kõrgemal paiknev vööliin. Üldmulje ja tagaosa eest on xCeedi disainerid jõulupreemia auga välja teeninud, ent esiosaga on teine lugu.

Kia xCeed

See näib olevat üle kujundatud ja kontrastse värvitooni korral – nagu näiteks mudelipõhine esitlustoon, ehk kollane Quantum Yellow – tekitavad iluvõre all ja alumise õhuvõtuava ümber olevad mustad liistud mulje, nagu oleks musta värvi autole tõmmatud mask, mis on sihverplaadi juures kandjale pisut väike. Aga üldmulje on hea ja tänu seesugust keretüüpi saatvale menule poleks üllatav, kui xCeedist saab kõige paremini kaubaks minev artikkel kõigi Ceedide seas.

Mootorite osas üllatusteta

xCeed tuuakse turule otto- ja diiselmootoritega, edaspidi lisanduvad valikusse veel nn pehme hübriid ja laetav pistikhübriid, mis on pisut kaugem tulevik, sest viimati mainitu jõuab meieni alles ülejärgmisel aastal. Mootorivalikus üllatusi ei ole ja meie jaoks teevad selles avalöögi nelja silindriga ottomootorid, millel töömahuks 1,4 ja 1,6-liitrit. 1,4 T-GDI arendab maksimaalselt 103 kW/140 hj, 100 km/h saavutatakse seitsmekäigulise „automaadi“ korral 9,5 sekundiga ja keskmiseks kütusekuluks lubatakse 5,7-5.9 l/100 km.

Kia xCeed

1,6-liitrise ottomootori korral on vastavateks näitajateks 150 kW/204 hj, 7,5 s ja 6,2-6,5 l/100 km ja kolmanda jõuallikana on valikus 1,6-liitrine turbodiisel, mille ramm on võrreldav tegusama bensiini põletajaga.