Augustis müüdi Eestis 2 534 uut sõiduautot, mida on möödunud aastaga võrreldes 4,6% vähem. Kaheksa kuu kokkuvõttes on tänavu soetatud 18 893 uut sõiduautot, mis jääb mullu sama perioodi müügitulemustele 0,5% alla.

AMTELi tegevjuht Arno Sillat ennustab, et aasta lõpuni jätkub samas taktis müük: “Selle aasta lõpuni jätkame stabiilselt ning jääme sellega ka esialgse prognoosi juurde.“

Autopark muutub rohelisemaks

Arno Sillat tõdeb, et Eesti autopark muutub rohelisemaks: „Praktiliselt 10%-ni on tõusnud uute sõiduautode müügis hübriidide osakaal ning on tunda ka elektriautode osas teatud liikumist. Suurem läbimurre selles osas on siiski veel ootel.”

CNG ehk surugaasiautode populaarsus on nähtavalt tõusuteel: seda kinnitavad nii linnapilt kui ka Škoda näide: koguni 78% kõigist augustis müüdud Octaviatest olid CNG-hübriidid. Toyota iselaadiv hübriid moodustab nii RAV4 kui Corolla puhul samuti lõviosa müügist.

Diiselmootoriga sõiduautode müügi langus on peatunud, sellega ka CO2 heitmete üldine suurenemine, seda küll vaid uute autode osas: pikemalt saab kaasaegsete “õlijoodikute” keskkonnamõjust lugeda siit.

“Kasutatud sõiduautode poolel jätkub massiline vanemate diiselmootoriga masinate sissevool, siit ka üldine kasvuhoonegaaside tõus automüügis,” on Arno Sillat siiski murelik.

Elektriautode kohta on Eesti Elektriautod kogukonna üks eestvedajaid, Martin Rinne saanud järgmised andmed – augustis võeti arvele 8 uut elektriautot. Neist 3 Audi eTroni, 2 Nissan Leafi, 2 Hyundai Kona EV-d ja 1 BMW i3.

Keskklassi maasturilaadne on jätkuvalt tegija

Erinevate segmentide võrdluses on esikolmik jätkuvalt sama – keskmiste maasturilaadsete osakaal oli augustis 27,5%, väiksema keskklassi autod moodustasid 22% kogumüügist ja väiksemad maasturid 18,7%.

Hübriidautosid müüdi 244, elektriautosid 8 ning CNG seadmega sõiduautosid 122. Kõigist esmaregistreeritud sõiduautodest oli uusi 54%.

Margitabelit juhib Toyota
Markidest edestas 362 uut autot müünud Toyota napilt Škodat, milliseid müüdi 357. Kolmanda koha vallutas Volkswagen 203 autoga.

Neljandalt kohalt leiame aga üllatusesineja, Dacia. Kui kõrvutada andmeid mudelitabeli hittidega, on näha, et Dacia eduloo taga püsib vankumatult suurepäraste sõiduomadustega hea hinna-kvaliteedisuhtega Duster.