Paar aastakümmet tagasi lihtsa odavauto positsioonis olnud Lõuna-Korea autotootja Kia viskab täna kõikide oma mudelitega kinda “vanadele headele” Euroopa autotootjatele. Kolmanda põlvkonna Kia Sorento on nii olemuselt kui ka tegumoelt esmaklassiline auto.

Sorento on Kia “lipulaevmaastur”, mis teeb kõike kindlalt ja rahulikult. 7-aastane garantii ning 40 tuhande euro juurest algav hind võiks panna konkurendid murelikult kukalt kratsima: auto on hästi varustatud ning kuhu ka pilgu viskad, kõikjal vaatab vastu kvaliteet.

Vaevalt, et Lõuna-Koreas 1944. aastal aimatagi osati, et Kyungsung Precision Industry nime all alustanud tehasest saab alguse riigi suuruselt neljas ja globaalse haardega ettevõte.

Algusaastatel terasest torusid, jalgrattaosi ja jalgrattaid tootma hakanud ettevõte toodab 75 aastat hiljem autosid, mis kandideerivad edukalt planeedi parimate autode edetabelisse.

Kui paar-kolm aastakümmet tagasi inspireeris Kia sõnamängu “no-kia” ning naerdi nende plastmassilisuse, roostealti kere ning imeliku disaini üle, siis täna tehastest välja vuravad sõidukid ei anna sellistele naljadele põhjust.

Ettevõte on kohanenud Euroopa turuga ja eurooplaste maitsega ning on Saksa autotootjatelt kõvasti autode ehitamist õppinud. Tulemuseks on klientide rahulolev mõmin ning järjest kasvav usaldus brändi vastu.

Kia Sorento

Hinnad lõpevad seal, kus konkurendid alustavad

Tippvarustuses Kia Sorento saab kätte praegu 44 900 euroga, kui leppida puhta komplektiga. Kui see tundub palju, siis tasub vaadata, kui palju eurosid tuleb välja käia noobelklassi luksusmaasturite eest, mis kannavad Saksamaa brändide märke ning mõelda sellele, kas ja mis on auto juures üldse tähtsad.

Lühidalt võib öelda, et Kia Sorento hinnakiri lõpeb sealt, kus lähima konkurendi VW Touaregi hinnad algavad. Samas klassis võistlejaid ongi päris vähe, sest hoidku selle eest, et Sorentot veel julgemalt võrrelda… kuigi võiks.

Tõsi, 50 000 euro eest saab ju pealtnäha prestiižsema brändi logoga läikiva iluvõre taha 3-liitrise töömahuga V6 mootori ning rohkem “bling-elemente”. Kuid muus osas… midagi rohkemat tegelikult ei olegi. Ja 7-aastast garantiid ei ole ka.

Kia Sorento

Peaaegu esmaklassiline sõitjateruum

Sorento armatuuril on natuke rohkem plastmassi ja vähem toretsevat kõrgläiget või puitdekoori (disainerile selle eest suur aitäh!) ning eridisainiga vidinaid-nüansse, kuid üldine mulje Kia kabiini istudes on … vägagi võrreldav “esmaklassi” maasturilaadsetega.

Materjalid on pehmed, on ka elegantsi lisavat kõrgläiget ning satiin-kroomist aktsente. Kuid Sorento kabiin ei mõju päris nii sihvakana, kui traditsiooniliselt preemium-klassi masinalt ootaks.

Sorentos ei teki tunnet, et miski võiks kusagilt irduda, kriimustuda, katki minna või muud moodi oma algse sära minetada.

Praktiline kaalutlus prevaleerib toretsemise ees. Kuid see ei liigita Sorentot siiski veel esmaklassist välja, sest üldmulje on ikkagi … esmaklassiline.

Ehk kõige täpsem kirjeldus Sorento sõitjateruumi kohta olekski robustne elegants, mis väljendub selles, et kõik on nii nagu esmaklassimasinas olema peab, aga ära on jäetud peenutsemine, iluvidinad.

Tulemuseks on see, et põlvega istmepadjale toetades ei jää sinna koledaid muljumisjälgi ning isegi halval teel sõites ei nagise ükski liitekoht või detail ning võtmepundi laekas hoidmine ei tähenda pinna rikkumist.

Istumisasendile, ergonoomikale, varustusele ning ruumikusele ei ole võimalik etteheiteid teha ka pikematel sõitudel. Kõik kaasajal vajalik – ühenduv infolust, kohanduv kiirushoidik, reahoidja jms on Sorentos olemas.