Jah, te loete õigesti. Tootja, mille nimi on ehk kõige sagedamini esimene pähe hüppav, kui teemaks mootorrattad, on välja töötanud elektrilise jalgratta ning vähemalt prototüüp näeb välja paljulubav. Teravate silmadega tehnikahuvilised on juba täheldanud mitmeid põnevaid nüansse.

Tõe huvides olgu öeldud, et pole päris kindel, kas tegemist on prototüübiga või lihtsalt kontseptsiooniga. Aga märgid viitavad ja asjahuvilised arvavad, et see on nüüd ikka juba prototüüp.

Viimati umbes aasta eest oli kuulda Harley-Davidsoni töötamisest elektrijalgrataste kallal. Siis avaldas tootja pildi kontseptsioonist, kus ilutsesid mitu elektrilist kaherattalist, sealhulgas agressiivse välimusega elektriline maastikuratas.

Kuid siis järgnes vaikus. Milwaukeest ei tulnud piuksugi uut elektriliste jalgrataste teemal. Nüüd tuli: iga-aastasel edasimüüjate koosolekul paljastas ettevõte ametlikult tulevase Harley-Davidsoni elektrijalgrataste rivi.

Kuigi rohkem informatsiooni ikkagi ei jagata, paistab, et mootorrattatootja plaanib turule tuua kolm erinevat mudelit. Justkui linnarattad, aga samas viitavad suuremad rehvid ning muu olemine millegile karmimale.

Ettevõte ise ütleb, et nende esimesed elektrilise pedaalimisabilisega (electric pedal-assist) jalgrattad on kerged, kiired ja kõigile lihtsad sõita. Need on disainitud "välja paistma linnakeskkonnas."

Tootja siseneb turule, mis on küllaltki "ülerahvastatud." e-jalgrataste hinnad algavad alla 500 USA dollarist ning on ka enam kui 10 000 USD maksvaid isendeid. Võib spekuleerida, kuhu hinnaklassi Harley e-rattad jäävad, kui mõelda mootorrataste peale.

Tähelepanelik huviline portaalist electrec.co kirjutas, et Harley-Davidsoni e-rataste juures on nii mõndagi tähelepandavat. Esiteks on sel keskel oodatust kobakam mootorisüsteem ning aku võib olla peidus jämedamapoolses raami torus. Või siis ajami juures ja sellest ka suured mõõtmed.

Kuid igatahes ei ole akule just väga palju ruumi ning see võib olla vihje, et tegemist on ratastega, mida peab ise pedaalima ja elektrimootor aitab väntamisele lihtsalt kaasa.

Ehk siis tõenäoliselt ei ole tegemist selliste ratastega, kus vajutad "gaasi" ja sõidab. Sellele viitab ka sadulakuju ja tavarattale sarnasem istumisasend, mis tagab mugavama pedaalimisasendi.

Terav silm on märganud sedagi, et jõuülekandes rattani kasutatakse hammasrihma ja mitte traditsioonilist ketti ja tundub, et tagumise ratta rummus on ka sisemine käiguvaheti.

Kui eelmised nimetatud on elektrirataste puhul tavalised, siis edasi on asi imelikum. Paistab, et vähemalt prototüübil on ainult üks piduriheebel. Kuigi vaid üks pidurihoob mootorratastel (ja teine on jalgpidur) on tavaline nähe, see on haruldane tavaratastel ning elektriratastel pole sellist lahendust varem täheldatud.

Mootorratastel ja mõnedel linnaratastel on üks pidurihoob ja lisaks ka jalgpidur, aga see on ebatõenäoline, sest kuigi tagurpidi vändates oleks võimalik jalgpidurit opereerida mõne lülitiga, paistavad prototüübil olema samal ajal hüdraulilised ketaspidurid sellisele lahendusele ei sobi.

Seega võib kasutusele tulla hüdrauliline seotud pidurisüsteem (nagu autodel), see oleks elektrilistel jalgratastel esmakordne.

Esialgsed pildid on autentsed ning kuigi Harley-Davidson on sõnades ettevaatlik ja nimetab neid tulevikukontseptsioonina, räägib peenes kirjas tekst natuke muud. "Pildil on prototüüp. Tootmisesse minevatel mudelitel võib olla erinevaid omadusi. Pole veel müügis. Kõik mudelid ei tule kõigile turgudele."

Asjahuvilised ütlevad, et lihtsalt kontseptsioonrataste kohta on see natuke liiga täpselt ja tähendusrikkalt väljendatud ja seega on tekkinud lootus, et küsimus ei ole mitte ainult kontseptsioonis vaid et need jõuavad mingil ajahetkel ka müüki. Vähemalt mingites kohtades. Selge on see, et müügivalmis isend võib olla natuke erinev, aga kui need elektrirattad on isegi poole võrra nii ägedad kui LimeWire elektriline mootorratas, siis on need väärt asjad, kirjutas Electrek.